„iPhone“ pardavimų augimo laikotarpiu „Apple“ laikėsi Steve‘o Jobso verslo strategijos – palaikyti aukštas įrenginių kainas, tačiau programinės įrangos ir kitų paslaugų kainas stengtis padaryti kuo mažesnes. To užteko, kad kompanijos pajamos ir pelnas augtų ir kasmet gerintų rekordus. Šiandien, kai išmaniųjų prietaisų rinka yra persotinta, „iPhone“ pardavimai neauga, o kompanijai reikia ieškoti naujų verslo modelių, skelbia „Forbes“.
Kiti rinkos dalyviai pradėjo koreguoti išmaniųjų įrenginių kainas, o „iPhone“ neteko savo „brangu, kokybiška ir stilinga“ reputacijos. Kinijos gamintojai, anksčiau konkuravę tik kaina, pakeitė savo požiūrį. Konkurentai Indijoje atsisakė pigiausių gaminių, kad padidintų bendrą parduodamų telefonų kainą. Todėl toliau laikytis aukštos įrenginio kainos strategijos gali būti labai sudėtinga. Galbūt net neįmanoma.
„Apple“ generalinio direktoriaus Timo Cooko teigimu, kompanijos ateitis – teikti kokybiškiausias paslaugas, planuojama, kad pajamos iš teikiamų paslaugų nuo 41 milijardo 2016 metais padidės du kartus ir 2020 metais pasieks 82 milijardus dolerių.
Tiesa, kol kas nežinoma, kokia bus pasiūlytų paslaugų pelno marža, todėl neaišku, kaip „App Store“, televizijos transliacijų ir muzikinių kūrinių prenumeratos, pakeis bendrovės ekonominius rezultatus. Ar kompensuos krentančius „iPhone“ pardavimus?
Be to, paslaugų strategija turi dar vieną trūkumą – reikia didelio skaičiaus vartotojų, kad ji pasiteisintų. Būtent dėl šios priežasties populiariausias paslaugas siūlančios kompanijos tam skiria daug dėmesio. Pavyzdžiui, „Google“ pastangos augti su „Android“.
Timo Cooko kartos „Apple“ nori užsiauginti pelną nešančias programinės įrangos ir kitų paslaugų rankas. Taip pat siekiama palaikyti aukštą įrenginių, kurie leis naudotis minėtomis paslaugomis, kainą. Specialistams sunku patikėti, kad įmanomi abu variantai – teks pasirinkti vieną strategiją, vieną maitinančią ranką. Klausimas, kurią?