Kaimyninės Lenkijos, kuri dėl emigracijos prarado daugybę darbuotojų, įdarbinimo agentūros jau gali pasiūlyti originalią paslaugą – vietoj kvalifikuoto, bet gana siauros kvalifikacijos darbuotojo, galima bandyti užsakyti skaitmeninį specialistą. Tokios, pagal konkrečius darbdavio poreikius sukurtos programos, gali atlikti didžiąją dalį nuobodžių, nuolat besikartojančių operacijų.
„Skaitmeniniai darbuotojai skirti tam, kad padėtų žmonėms, o ne juos pakeistų. Jie išlaisvina darbuotojus nuo pasikartojančių užduočių, darbų, kurie firmoms nieko naujo neduoda“, – sako įmonės „Pirxon“, kuriančios robotus, vadovas Bartoszas Sobolewskis.
Programuotojai iš Gdansko laiko save savotiška darbuotojų paieškos kompanija ir netgi bendradarbiauja su tikra įdarbinimo agentūra. Tik jie ieško ne darbą išmanančio specialisto, o siūlo darbdaviui sukurti skaitmeninį asistentą, galintį atlikti didžiąją dalį dažnai nuobodžių pasikartojančių operacijų.
„Robotai nedaro klaidų, nepridirba ko nors netikėto. Skaitmeninis darbuotojas visada daro tai, kam yra užprogramuotas. Jo neveikia ligos, oras, paros laikas. Jis dirba ir naktį, ir auštant, ir vidury dienos. Visada atlieka darbą kokybiškai“, – sako B. Sobolewskis.
Lenktynės tarp sąskaitininkės ir roboto Ksavero parodė, kad vykdydamas tokias griežtai užprogramuotas užduotis dažniausiai laimi robotas.
„Vienas mūsų klientas, statybinių medžiagų didmenininkas, įdarbino skaitmeninį darbuotoją tam, kad jis suvedinėtų į apskaitos sistemą klientų sąskaitas faktūras ir su jais atsiskaitinėtų. Dabar šis darbuotojas sutvarko 90 procentų tokių faktūrų“, – pasakoja įmonės vadovas.
Ši lenkų dirbtinio intelekto sprendimų kompanija konstatuoja, kad tokių paslaugų poreikis labai išaugo. Per pirmus darbo metus jie sukūrė 6 skaitmeninius darbuotojus, per antrus – jau 40, taigi progresas akivaizdus.