Įdomūs statistiniai duomenys ir netikėti fitneso apyrankių, išmaniųjų laikrodžių ir kitų nešiojamųjų įrenginių pardavimų skaičiai.
IDC analitikai paskelbė apyvartinę 2018 m. ketvirto ketvirčio elektronikos pardavimų ataskaitą. Rinka išaugo 31,4 proc., o iš viso bendrovė pardavė 59,3 mln. vienetų įrenginių. Toks augimas siejamas su naujų apyrankių, laikrodžių modelių pasirodymu ir bevielių ausinių populiarumu.
Išmaniųjų laikrodžių rinka, lyginant su 2017 m. ketvirtuoju ketvirčiu, išaugo 55 proc. ir dabar sudaro 34,3 proc. Anksčiau „Strategy Analytics“ analitikai pranešė, kad pusę šių įrenginių 2018 m. pardavė „Apple“. Išmaniųjų apyrankių dalis sudarė 30 proc., o pagal pardavimus lyderiauja „Xiaomi“, „Huawei“ ir „Fitbit“.
Gamintojų reitinge „Apple“, kaip tikėtasi, užėmė pirmąją vietą. 2018 m. ketvirtąjį ketvirtį ši bendrovė pardavė 16,2 mln. prietaisų, iš kurių 10,4 „Apple Watch“. Likusią „Apple“ pelno dalį šioje rinkoje sudarė „AirPods“ ir „Beats“ ausinės.
„Xiaomi“ įsitvirtino antroje vietoje. Bendrovės produktai yra labai populiarūs Kinijoje. Sustiprėjo pozicija ir prieiga prie Europos bei kitų Azijos rinkų. Populiariausiu „Xiaomi“ nešiojamu prietaisu tapo „ Mi Band 3“, kuris sudarė net 30 % visų ketvirčio apyrankių pardavimų.
„Huawei“ užėmė trečiąją vietą, ir pardavimai siekia 5,7 mln. Tuo pačiu metu jos metinis augimas pasiekė 248,5 proc., ir tai dėka to, kad bendrovė pradėjo pardavinėti apyrankes komplekte su savo telefonais.
Ketvirtoje vietoje turime „Fitbit“, kuri pradėjo populiarėti po „Charge 3“ ir „Versa“ išleidimo. IDC mano, kad ši bendrovė turi geras perspektyvas, nes ji ir toliau investuoja į sveikatos priežiūros prietaisus, ir šie pinigai grįžta su kaupu. Strategijos „Analytics“ ekspertai su tuo sutinka.
Penktą vietą užėmė „Samsung“. Bendrovė, kaip ir „Huawei“ ar „Xiaomi“, siūlė išmanias apyrankes komplekte su išmaniaisiais telefonais. Tačiau pasenę modeliai, pvz., „Gear S3“, vis dar parduodami geriau.