„Apple“ paskelbė 2019 m. pirmojo fiskalinio ketvirčio finansinius duomenis, kurie bendrovei, dažniausiai demonstruojančiai pajamų ir pelnų augimą, buvo labai neįprasti. Ketvirčio, į kurį patenka ir prieššventinis prekybos bumas, pajamos, lyginant su ankstesniais metais, sumažėjo 5 procentais iki 84,3 mlrd. JAV dolerių. O labiausiai bloguoju išsiskyrė „iPhone“ pardavimai: pajamos šioje veiklos srityje krito net 15 procentų, rašo „The Verge“.
Nuo pat pirmojo „iPhone“ pristatymo daugiau nei prieš dešimtmetį tai buvo pirmas kartas, kai „Apple“ skelbė informacija apie sumenkusius šventinio sezono pardavimus.
„Nors nusivylėme negalėdami pasiekti nusimatyto pajamų plano, „Apple“ yra ilgalaikės veiklos įmonė, o šio ketvirčio rezultatai parodo, kad mūsų verslo jėgos pagrindas yra gilus ir platus“, – skelbdamas finansinius rezultatus sakė įmonės vadovas Timas Cookas.
Beje, nesėkminga „iPhone“ prekyba buvo bemaž vienintelis, nors ir reikšmingiausias nedžiuginantis verslo segmentas: „iPad“ prekybos pajamos augo 17 procentų lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, „Mac“ – 9 procentais, o bendras dėvimųjų įrenginių, namų įrangos ir priedų segmentas išaugo net 33 procentais.
Apie kuklius „iPhone“ prekybos rezultatus T. Cookas investuotojus jau buvo įspėjęs anksčiau šį mėnesį.
Pagrindiniu iššūkiu savo veikloje T. Cookas pavadino Kiniją: būtent šioje šalyje „iPhone“ pardavimų smukimas buvo ryškiausias – lyginant su pernykščiais rezultatais, pajamos ten sumenko net 27 procentais, iki 13,17 mlrd. dolerių. „Apple“ tapo sunku konkuruoti su Kinijos išmaniųjų telefonų gamintojais, kurie pasiūlo savo gaminius kur kas pigiau nei „iPhone“, be to, lėtėja ir bendras Kinijos ekonominis augimas. O dar labiau įmonė gali nukentėti paaštrėjus JAV ir Kinijos prekybos karui: didelė dalis „Apple“ produktų surenkami Kinijoje, šioje šalyje gaminami ir kai kurie įrangos komponentai.
„Apple“ nuo pernykščio lapkričio kartu su ketvirtiniais finansiniais rezultatais nebeskelbia „iPhone“, „iPad“ ir „Mac“ pardavimų vienetais – analitikai įvertino tai kaip ženklą, kad pardavimai mažėja. Ilgą laiką vienetų pardavimo duomenys buvo naudojami kaip „iPhone“ ir kitų gaminių sėkmės rodiklis. Kita vertus, nepaisant mažėjančio vienetų pardavimo, „Apple“ pajamos auga, nes nuolat didėja parduodamų telefonų kaina, neseniai perkopusi ir 1000, ir net 1500 eurų ribą.
Kai kur mažės „iPhone“ kainos
T. Cookas taip pat paskelbė, jog kai kuriose valstybėse, dėl susilpnėjusios vietinės valiutos išaugus įrenginių kainoms, „Apple“ imsis kainų mažinimo. Kaip kainų mažinimo pavyzdys buvo įvardinta Turkija, kurios lira per 2018 metus nuvertėjo 33 procentais, o pajamos, gautos iš šios šalies, krito 700 mln. dolerių, lyginant su praėjusiais metais.
„Sausį susėdome ir įvertinome kai kurių šių šalių makroekonominę padėtį bei nusprendėme pasiūlyti kainas, panašesnes į tas, kurios buvo pernai, tikėdamiesi, jog tai padės padidinti pardavimus“, – sakė T. Cookas.