Briuselis nusprendė kruopščiau ištirti įtarimus, neva JAV interneto paieškos milžinė „Google“ prisidėjo prie netikrų kainų palyginimo svetainių kūrimo, kol ieškojo būdų, kaip Europos Sąjungoje (ES) išvengti tolesnių sankcijų, pareiškė už ES konkurencijos politikos vykdymą atsakinga aukščiausio rango pareigūnė.
„O taip, iš tikrųjų“, – pareiškė už konkurenciją atsakinga Europos Komisijos narė Margrethe Vestager, atsakydama į agentūros AFP klausimą, ar jos pavaldiniai pastebėjo šią praktiką, apie kurią pirmasis pranešė televizijos kanalas „Sky News“. „Žinoma, mes tai pastebėjome – ne tik todėl, kad stebime padėtį, bet ir todėl, kad buvo besikreipiančiųjų į mus“, – pareiškė Komisijos narė.
„Google“ kritikai įtaria, kad įmonė reklamos agentūras paskatino kurti „netikras“ kainų palyginimo svetaines, kurios būtų rodomos „Google Shopping“ langelyje. Kainų palyginimo langelis, kuris paprastai rodomas virš paieškos rezultatų, yra „Google“ atsako į tuomet rekordinę 2,4 mlrd. eurų baudą, kurią Komisija skyrė už antikonkurencinę veiklą, pagrindinis elementas.
Bendrovės moka „Google“ už tai, kad būtų įtrauktos į paieškos rezultatus. ES duomenys rodo, kad JAV milžinė kontroliuoja maždaug 90 proc. internetinės paieškos rinkos Europoje. Bauda buvo skirta po septynerius metus trukusio tyrimo, kuris buvo pradėtas gavus kitų kainų palyginimo paslaugų teikėjų skundų. Komisijos vertinimais, šios bendrovės dėl „Google Shopping“ neteko 90 proc. srauto.
Technologijų milžinė apskundė sprendimą dėl baudos. „Google“ buvo nurodyta konkuruojantiems kainų palyginimo paslaugų teikėjams suteikti tokias pačias galimybes rodyti skelbimus paieškos rezultatuose, kokias bendrovė suteikia „Google Shopping“. Jeigu bus nustatyta, kad šie reikalavimai neįvykdyti , „Google“ gali būti skirta papildomų baudų, kurios gali sudaryti iki 5 proc. „Google“ patronuojančiosios bendrovės „Alphabet“ vidutinės dienos apyvartos visame pasaulyje. M. Vestager pareiškė, kad šios svetainės, regis, nėra tai, kuo jas norima pavaizduoti. Šias svetaines kuria „[reklamos] agentūros“, „jos neteikia kainų palyginimo paslaugos“, pažymėjo M. Vestager. „Reklama yra pagrindinis jų verslo tikslas ir štai mes jas matome čia – tuomet kas gi tai yra?“, – klausė ji.
„Žinoma, mes kreipėmės į „Google“, kad pasakytume, jog kainų palyginimas visgi yra kainų palyginimas, o ne reklama“, – pridūrė M. Vestager. Daugelis „Google“ kritikų svetaines vadina netikromis, nes jose vartotojai negali palyginti kainų ir apsipirkti. Tai tėra prastai užmaskuota reklama, o ir pačios svetainės dažnai neveikia.
„Google“ į prašymą pateikti komentarų neatsakė. Dėl „Google Shopping“ Komisijos skirta bauda viršijo ankstesnį ES baudų antimonopolinėse bylose rekordą, o Europos bloką pavertė pasaulio lydere Silicio slėnio milžinių veiklos reglamentavimo srityje. Vis dėlto vėliau šis rekordas buvo viršytas – naujoji rekordinė 4,34 mlrd. eurų (5 mlrd. JAV dolerių) bauda vėl buvo skirta „Google“, tik šį kartą už piktnaudžiavimą dominuojančia mobiliesiems įrenginiams skirtos operacinės sistemos „Android“ padėtimi.