Šių metų vasarą pristatytoje strategijoje „Lietuvos geležinkeliai“ išsikėlė ambicingą viziją – iki 2030-ųjų tapti Vidurio ir Rytų Europos mobilumo lyderiais. Šiam tikslui pasiekti pradedamas įgyvendinti šešiasdešimties transformacijos projektų portfelis, kuris apima pokyčius visose bendrovės veiklose – nuo keleivių vežimo iki finansų ir infrastruktūros valdymo.
Didelė dalis portfelyje numatytų projektų yra susiję su išmaniosiomis technologijomis ir procesų automatizavimu. Autonominių transporto priemonių bandymai vyksta įvairiose pasaulio šalyse, o ekspertai prognozuoja, jog geležinkelių eisme savavaldžių priemonių potencialas vienas didžiausių. Tad „Lietuvos geležinkeliai“ domėsis, kaip šias technologijas įdiegti savo parke.
Galimybės optimizuoti ir automatizuoti slypi ir daiktų interneto („Internet of Things“, IoT) sprendimuose. Jų pritaikymo strategijos parengimas taip pat įtrauktas į naujų projektų paketą.
Portfelyje numatyta ir greitesnio įdiegimo potencialą turinčių projektų. Pavyzdžiui, Keleivių vežimo direkcijos vadovų komanda plėtoja projektą „nuo durų iki durų“, kuriuo siekiama integruoti įvairias susisiekimo paslaugas ir pasiūlyti keleiviams išmanų sprendimą jų kelionėms.
Šiems tikslams pasiekti reikalingas aukščiausio lygio specialistų įsitraukimas.
Projektams įgyvendinti bus pasitelkiamos tiek „Lietuvos geležinkelių“ grupės viduje esančios kompetencijos, tiek perkamos rinkoje. Taip bus pritraukti geriausi specialistai, o bendrovė išlaikys lankstumą.
„Suprantame, jog informacinių technologijų specialistų rinka Lietuvoje labai dinamiška, ir nesitikime visų mūsų poreikiams reikalingų žmonių įdarbinti bendrovėje. Tai nebūtų efektyvaus valdymo pavyzdys. Ieškome ekonomiškai naudingiausio sprendimo, tad konkretiems projektams skelbsime konkursus, kuriuose konkrečias paslaugas įsigysime geriausiomis kainomis rinkoje“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Kelti IT sprendimų kompetencijoms bendrovėje yra skirta programa „Skaitmeninis meistriškumas“. Ja siekiama maksimaliai didinti veiklos efektyvumą, pritaikant IT architektūrą ateities „Lietuvos geležinkelių“ poreikiams.
„Tai neapsiriboja nei konkrečiu skyriumi bendrovėje, nei konkrečia paslauga, tokia kaip elektroninis bilietas. Informacinės technologijos, rinkoje pasiteisinę išmanūs sprendimai bus diegiami visoje įmonių grupėje – tiek keleivių ar krovinių vežime, tiek finansų ar personalo valdymo grupėse“, – sako bendrovės vadovas.
Planuojama įdiegti ir teigiamą poveikį aplinkai turinčius sprendimus, tarkime, visiškai atsisakyti popierinių dokumentų organizacijos viduje.
Šių metų vasarą „Lietuvos geležinkelių“ valdyba patvirtino bendrovės 2030-ųjų augimo strategiją. Joje numatomi ambicingi tikslai – keleivių skaičių padvigubinti nuo 4 mln. iki 8 mln. per metus, o pervežamų krovinių kiekį padidinti trečdaliu, nuo 53 mln. iki 70 mln. tonų. Bendrovės vertė turėtų padvigubėti, o pajamos – išaugti 60 procentų.
Per dvylika metų planuojamas investicijų portfelis – apie 7 mlrd. eurų. Didžioji dalis lėšų bus investuota į infrastruktūros plėtrą.