Telekomunikacijų, IT ir TV paslaugas teikiančios bendrovės „Telia Lietuva“ pajamos trečiąjį šių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu ketvirčiu prieš metus, padidėjo 6,7 proc. – iki 96,4 mln. eurų. Bendrovės EBITDA, neįskaičiavus vienkartinių sąnaudų, augo 3,2 proc. – iki 33,9 mln. eurų. Liepos–rugsėjo mėnesių pelnas per metus padidėjo 10,9 procento ir pasiekė 16 mln. eurų. Tai yra sėkmingiausias bendrovės finansinis ketvirtis šiemet.
Per devynis šių metų mėnesius „Telia Lietuva“ pajamos padidėjo 3,6 proc. – iki 279,7 mln. eurų. EBITDA, neįskaičiavus vienkartinių sąnaudų, buvo 95,7 mln. eurų ir per metus padidėjo 5,9 proc., o devynių mėnesių pelnas sudarė 41,2 mln. eurų ir per metus išaugo 14,8 procento.
Per metus „Telia“ pajamos iš įrangos pardavimo šoktelėjo beveik penktadaliu – 18 proc., mobiliojo ryšio paslaugų pardavimai augo 12,3 proc., o pajamos iš TV paslaugų padidėjo dešimtadaliu.
„Turime labai aiškų tikslą, ką norime duoti savo klientams: geriausią kokybės, paslaugų apjungimo ir technologinių inovacijų patirtį. Dviženklėmis vertėmis šiemet augančius įrangos, mobiliojo ryšio ir TV turinio paslaugų pardavimus būtent ir skatino nestabdomas mobiliųjų duomenų vartojimas, technologinės inovacijos ir unikalus Lietuvoje TV turinys“, – sako „Telia Lietuvos“ vadovas Dan Strömberg.
„Telia“ renkasi vis daugiau žmonių
„Telia“ išmaniosios TV vartotojų skaičius per metus padidėjo 11,3 proc. – iki 227 tūkst. 2018 m. rugsėjo pabaigoje, reguliaraus mokėjimo mobiliojo ryšio vartotojų skaičius išaugo 5,9 proc. – iki 1,12 mln., o šviesolaidinio interneto vartotojų skaičius padidėjo 5,4 proc. – iki 273 tūkstančio.
Per devynis šių metų mėnesius į „Telia“ mobilųjį tinklą atėję 46 tūkst. klientų dar labiau padidino mobiliųjų duomenų vartojimą, kuris per metus, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo 1,6 karto, o užsienyje išnaudotų mobiliųjų duomenų kiekis padvigubėjo. Trečiąjį ketvirtį vienas „Telia“ klientas per mėnesį vidutiniškai parsisiuntė 17 GB mobiliųjų duomenų, o visi „Telia“ mobiliojo ryšio klientai per patį laikotarpį sunaudojo 24 tūkst. TB duomenų.
Po rugpjūtį atnaujinto išankstinio mokėjimo mobiliojo ryšio paslaugos „Ežys“ prekės ženklo bei mokėjimo planų, naujų „Ežio“ SIM kortelių skaičius tinkle išaugo 16 proc., nors išankstinio mokėjimo kortelių rinka Lietuvoje pastaraisiais metais traukėsi.
Per trečiąjį ketvirtį ketvirtadaliu – iki beveik 25 tūkst., išaugo apjungtų paslaugų pasiūlymą „Telia One“ turinčių klientų skaičius, kurie pasinaudojo galimybe be papildomų mokesčių pasiimti tris kartus didesnę namų interneto spartą, tris kartus didesnį mobiliųjų duomenų kiekį ir papildomai neapmokestinamą TV turinį.
Kokybiškas turinys itin laukiamas
Sparčiam televizijos paslaugų augimui didelės įtakos turėjo išmaniosios TV platformoje pasiūlyta galimybė žiūrėti pasaulinį pripažinimą pelniusius HBO serialus ir filmus. Per kelis mėnesius „Telia“ išmaniosios TV platformoje HBO turinį užsisakė daugiau nei 7 tūkst. klientų.
Prie „Telia“ TV paslaugų pasiekiamumo visoje Lietuvoje stipriai prisidėjo ir technologinės inovacijos, kurios dabar leidžia išmaniąją TV namuose turėti naudojant net tik šviesolaidinį ar plačiajuostį internetą, bet ir mobilųjį ryšį.
Toliau investuoja į tinklą
Trečiąjį ketvirtį „Telia“ investicijos į fiksuotąjį tinklą sudarė 6,2 mln., o į mobilųjį – 2,4 mln. eurų. Per devynis mėnesius į fiksuotojo ir mobiliojo ryšio tinklus „Telia“ investavo 33,1 mln. eurų arba 28,8 proc. daugiau nei prieš metus.
Kasmet „Telia Lietuva“ Lietuvoje investuoja daugiau nei 50 mln. eurų ir yra viena didžiausių investuotojų šalyje. Lietuvos ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) 2018 m. antrojo ketvirčio duomenimis, „Telia Lietuva“ pagal pajamas užėmė 40,8 proc. šalies telekomunikacijų rinkos ir yra didžiausia informacinių bei ryšių technologijų (IRT) rinkos bendrovė.