Technologijų bendrovė „GOSU Data Lab“, kurianti dirbtiniu intelektu (DI) grįstą platformą e. sporto mėgėjams ir profesionalams, savo pagrindiniam biurui pasirinko Lietuvą. Bendrovė buvo įkurta Maskvoje, bet greitai prisijungė prie kitų novatoriškų žaidimų kūrėjų iš Rytų, pasirinkusių Vilnių. Perkėlusi beveik 10 žmonių vystymo komandą, GOSU planuoja per ateinančius porą metų išplėsti kolektyvą iki 50 darbuotojų, įdarbinant vietos duomenų mokslo specialistų ir programuotojų.
Lietuva buvo pasirinkta toli gražu ne atsitiktinai, teigia viena iš GOSU steigėjų, lietuviškų šaknų turinti Alisa Čiumačenko, jau anksčiau perkėlusi į Vilnių kitą savo įsteigtą bendrovę „Game Insight“.
„Mūsų persikraustymas į Lietuvą suteiks daugiau galimybių vietos duomenų mokslo bendruomenei, – įsitikinusi A. Čiumačenko. – Pasaulinė DI rinka tebesiformuoja, ir mes manome galintys išties prisidėti ir padėti Lietuvai sustiprinti savo poziciją joje, o taip pat platesnėse IT ir žaidimų kūrimo rinkose.“
Kadangi bendrovė kuria DI sprendimus, GOSU komandos branduolį sudaro duomenų mokslininkai, matematikai ir inžinieriai. Augdama bendrovė ieškos panašaus profilio specialistų, o taip pat programuotojų, gerai išmanančių „Python“, „JavaScript“ ir „Java“ kalbas.
GOSU platformoje dirbtinio intelekto galia pasitelkiama siekiant padėti žaidėjams analizuoti savo ankstesnes varžybas ir išsiaiškinti, kuriuos įgūdžius jiems reikėtų tobulinti, kad pasiektų geresnių rezultatų. Be to, pateikiama patarimų, kokia įrangos komplektuotė geriausia ir kokia strategija gali padėti nugalėti konkretų priešą. Platforma šiuo metu palaiko tokius populiarius žaidimus kaip „CS:GO“, „Dota 2“ ir PUBG, o 2019-aisiais prie sąrašo prisidės ir daugiau pavadinimų, kaip antai „Hearthstone“ ir „World of Tanks“.
„GOSU Data Lab“ teikiama platforma naudojasi entuziastai ir profesionalūs žaidėjai iš daugiau negu 70 šalių.
„Lietuvoje veikiančios vietos bei užsienio kapitalo bendrovės kuria dirbtinio intelekto sprendimus medicinos, prekybos, vairuotojų elgsenos tyrimų ir kitose srityse. Tačiau būtent žaidimų industrija įvardijama, kaip perspektyviausia ir pelningiausia rinka dirbtinio intelekto sprendimų kūrėjams. „GOSU“ sprendimas kurtis Lietuvoje padės ne tik ugdyti šios industrijos profesionalų kompetencijas naujame segmente, bet ir sustiprins šalies žaidimų pramonę“, – teigia ūkio ministras Virginijus Sinkevičius.
Pasak „Investuok Lietuvoje“ generalinio direktoriaus Manto Katino, stiprios dirbtinio intelekto kompetencijos padės Lietuvai išlikti konkurencingai technologijų rinkoje ateityje.
„Jau šiandien matome, kad Lietuvoje įsikūrusios bendrovės taiko naujausius DI ir mašininio mokymosi metodus tokiose srityse kaip kibernetinis saugumas ir medicina. „GOSU Data Lab“ atskleis tų pačių specialistų gebėjimus žaidimų kūrimo srityje – nišoje, kurioje Lietuvoje turi galimybių plėstis ateityje“, – įsitikinęs M. Katinas.
„GOSU Data Lab“ įkurta 2017 m., o savo platformą atvėrė šiais metais. Bendrovė patraukė rizikos kapitalistų dėmesį ir, pelniusi jų pasitikėjimą, iki šios dienos sulaukė 2,4 mln. JAV dolerių investicijų. Tarp investuotojų yra tokios bendrovės kaip „Runa Capital“, „Ventech“ ir „Sistema VC“.