Daugelis senųjų automobilių gamintojų šiomis dienomis vieni paskui kitus skuba paskelbti apie naujus savo elektromobilius. Ir nors tokias lenktynes matyti yra smagu, tačiau beveik nei vienas nekalba apie būsimų elektromobilių gamybos apimtis. O juk tai ir yra svarbiausia. Pagaliau šią tylą nutraukė „Volkswagen“ kompanija.
„VW“ pranešė, kad šiuo metu planuoja per metus pagaminti 100 000 vienetų elektromobilių. Šias naujienas patvirtino „Volkswagen“ E. mobilumo valdybos narys Thomasas Ulbrichas.
Jis sakė, kad „VW“ elektromobiliai pradėti gaminti Cvikau mieste, Vokietijoje, esančioje gamykloje. Tikslas yra iki 2020 metų pasiekti 100 000 elektromobilių per metus gamybos apimtis.
„Iki 2020 metų vidurio mes visą savo dabartinę Cvikau gamyklą konvertuosime iš dabar 100 % gaminančią degalais varomus automobilius į 100 % gaminančią elektromobilius“, – teigė Ulbrichas.
Jis pabrėžė, kad Cvikau gamykla tėra tik pradžia: „Cvikau tėra ledkalnio viršūnė. Mūsų misija yra ne kas kita, kaip visos VW grupės gamybos tinklo transformacija į e. mobilumą. Mes kalbame apie 16 vietų visame pasaulyje – ir tai tik per trejus metus.“
Šiose vietose daugiausiai bus gaminamos „VW“ serijos „I.D.“ koncepcinės transporto priemonės. Kalba eina apie elektrinį „I.D. Golf“ automobilį, kuris bus pirmasis masinis „VW“ elektromobilis ir rinkoje pasirodys 2020 metais. Taip pat ir „I.D. VIZZION“ sedanas, „I.D. CROZZ Concept“ krosoveris ir elektrinis „I.D. BUZZ“ mikroautobusas. Šios trys transporto priemonės turėtų masinėje rinkoje pasirodyti iki 2020 metų.
Turint galvoje bendras „VW“ gamybos apimtys, tokie elektromobilių skaičiai nėra įspūdingi. Visai neseniai rašėme apie „Tesla“ „Gigafactory“ apsilankiusius investuotojus, kurių skaičiavimais „Tesla“ jau dabar gali pagaminti tiek baterijų kompleksų, kad jų užtektų per metus pagaminti bent 200 000 vienetų „Model 3“ elektromobilių. Juolab, kad ir viešai skelbiama, jog „Tesla“ per savaitę pagamina apie 5000 vienetų automobilių, tad čia matematika paprasta – 265 000 elektromobilių per metus.
Žinoma, vertinant senųjų automobilių tarpe, toks „VW“ tikslas yra ganėtinai ambicingas, juolab, kad daugeliu atveju iš „VW“ sulaukdavome neigiamo požiūrio į elektromobilius. Taip pat žinios, kad Vokietijos gamintojas pasirašė su esamais elektromobilių baterijų gamintojais tiekimo sutartis, kurių vertė 48 milijardai dolerių ir tai, kad „VW“ ateityje pati planuoja statyti kieto būvio baterijų gamyklą, tik įrodo, kad „VW“ yra rimtai nusiteikusi supurtyti elektromobilių rinką.
Dabar belieka žiūrėti, kaip jiems seksis įgyvendinti šiuos tikslus ir laukti naujausių „Audi e-tron“, „Porche Taycan“ ir „VW I.D.“ serijos elektromobilių.