Viena didžiausių išmaniuosius telefonus gaminančių kompanijų „Apple“ turi rimtų problemų Indijos rinkoje. Visai neseniai pasirodė informacija, jog šiame regione pirmojo pusmečio metu parduota mažiau nei 1 mln. „iPhone“ įrenginių.
Įdomu ir tai, jog „Apple“ su savo išmaniųjų telefonų pardavimais užima vos 2,5 proc. rinkos, o praėjusiais metais gamintojui pavyko parduoti vos 3 mln. įrenginių. Tiesa, nuolat mažėjančius „iPhone“ pardavimus Indijoje daugiausiai įtakoja ne pačios kompanijos, tačiau kitų gamintojų veiksmai šioje rinkoje.
Pats populiariausias gamintojas Indijoje „Samsung“ visai neseniai padidino savo investicijas šiame regione. Didžiulę įtaką turi ir tai, jog savo gamyklas Indijoje pradėjo atidarinėti ir įvairūs Kinijos gamintojai, o tai jiems suteikia galimybę pasiūlyti gerokai patrauklesnę kainą. Tačiau nepaisant kitų kompanijų veiksmų, nemažai įtakos prastiems pardavimams turi ir pačios „Apple“ darbas.
Teigiama, jog „Apple“ niekada neskyrė pakankamai dėmesio šiai rinkai, o taip pat niekada neatliko tyrimų, jog išsiaiškinti šio regiono poreikius. „iPhone“ išmanieji telefonai yra vieni brangiausių rinkoje, o Indijos rinka labiau koncentruota į praktiškumą ir ekonomiškumą, todėl daugumą „Apple“ produkcijos vietiniams yra tiesiog per brangu.
Nepalankūs yra Indijos mokesčių įstatymai. Nuo 2014 metų Indijoje smarkiai kilo importo mokesčiai, nes yra siekiama paremti vietinius gamintojus. Išmaniųjų telefonų importo mokesčių santykis pakilo nuo 10 proc. iki 20 proc., o taip pat, verta paminėti ir tai, jog Indijos vyriausybė atsisakė suteikti mokesčių lengvatas „Apple“ kompanijai.
Ir panašu, jog daugiau nei 1,3 mlrd. gyventojų turinti rinka taip niekada ir netaps pelninga „Apple“ kompanijai. Jau kuris laikas sklando informacija, kad amerikiečių kompanija gali pagaliau ryžtis ir visiškai pasitraukti iš regiono, kuris kompanijai neneša jokio pelno.