Buvo keletas kartų, kai visos „Tesla“ bendrovės ateitis priklausė praktiškai nuo vieno projekto. Vienas iš paskutinių pavyzdžių yra „Model 3“ elektromobilio projektas.
Tačiau dabar generalinis direktorius Elonas Muskas sako, kad tai – paskutinis projektas, kai jis bendrovę pastato į tokią padėtį. Ką jis nori tuo pasakyti? Daugiau nebus ambicingų planų? Elonas viską paaiškino duodamas interviu „Bloomberg“.
„Buvo keli epizodai, kai ant vieno projekto reikėjo pastatyti visos bendrovės likimą. Tai buvo neišvengiama. „Roadster“ kūrimas mums, kaip visiškai naujai įmonei, buvo pirmasis ir vienintelis toks produktas. Nuo „Model S“ ir 600 automobilių per metus mes nukeliavome iki daug sudėtingesnių ir 20 000 automobilių per metus apimčių. Akivaizdu, kad tokie projektai lėmė visos kompanijos ateitį.
„Model X“ buvo skausmingas, bet ne toks projektas, kuris lemtų visos kompanijos ateitį. „Model 3“, su kuriuo mes judame į priekį ir jį žinote iš „S“ ir „X“ programų siekė 1000 automobilių gamybos per savaitę apimtis. „Model 3“ dabar pagaminama 5000 vienetų per savaitę ir tai geri rodikliai. Jūs negalite pasiekti tokio šuolio gamybos bendrovėje be itin rizikingų ir visos bendrovės ateitį lemiančių sprendimų.“
„Tesla“ kompanija jau pasiekė 5000 „Model 3“ elektromobilių gamybos apimtys per savaitę, tačiau Muskas patvirtino, kad tokios apimtys ir siekis visą įmonę išlaikyti stabilios būsenos reikalauja daug pastangų. Elonas tikisi, kad viskas taps kur kas stabiliau ir labiau subalansuota praėjus šiam mėnesiui, kurį pavadino „gamybiniu pragaru“.
„Tesla“ vadovas teigia, kad įmonės ateities projektas nerodys tokio didelio gamybinio šuolio:
„Aš nematau daugiau tokios situacijos, kai mes padidėsime penkis kartus (5 kartus padidinama automobilių gamyba aut. past.). Kai mes pereisime į masinę automobilių rinką ir per metus pasiūlysime 250 000 automobilių, nemanau, kad mes vėl taip rizikuosime ir su vienu automobilio modeliu peršoksime prie 1,2 mln. gamybos apimčių.
Iš esmės manau, kad „Model 3“ yra paskutinis projektas, kai nuo jo vienintelio priklauso visos kompanijos ateitis. Aš neturiu noro rizikuoti bendrovės ateitimi, tiesiog nebuvo (iki šiol aut. past.) kito pasirinkimo. Jei kas nors žino kaip tai padaryti be tokios rizikos sužlugdyti kompaniją, norėčiau pakalbėti su tuo žmogumi. Tačiau aš negaliu numatyti „bet-the-company“ situacijų.
Nemanau, kad ateityje turėsime daugiau tokių situacijų, kai reikės rizikuoti visos kompanijos ateitimi. Mums vis tiek reikės sunkiai dirbti, būti budriems ir nenurimti, nes kitu atveju automobilių kompanijai bus labai sunku išgyventi. Bet tai nesukels tokios įtampos kaip „Model 3“ gamybos padidinimas.“
„Tesla“ turi keletą pagrindinių transporto priemonių programų, tokių kaip naujasis „Roadster“, „Tesla Semi“ ir „Model Y“. Elonas ir ankščiau minėjo, kad jis mano, jog „Model Y“ paklausa bus didesnė nei „Model 3“, tad reikės dar didesnių gamybos pajėgumų, net palyginus su dabartinėmis „Tesla“ apimtimis.
Tad laukia išties daug naujų iššūkių, su kuriais reikia pripažinti Elonas iki šiol gana gerai susidorojo. Jis taip pat patvirtino, kad jie jau beveik baigia „Model Y“ dizaino darbus ir vis dar tikisi jį pristatyti 2019 m. kovo mėn.