Lietuvos banko duomenimis, vis dažniau pasitaiko apgautų gyventojų, kurie patiria nuostolių prekiaudami rizikingomis finansinėmis priemonėmis, o vėliau kreipiasi į bankus dėl „MasterCard“ kortelėmis atliktų mokėjimų atšaukimo, taip siekdami susigrąžinti prarastus pinigus. Tokią galimybę paprastai jiems žada nelegaliai veikiančios brokerinės kompanijos.
„Pastebime, kad nesąžiningi tarpininkai atrado naują būdą manipuliuoti investuotojais ir sumažinti jų budrumą – įtikinėdami, kad investuojant patirtus nuostolius turės padengti „MasterCard“. Norime pabrėžti, kad tai yra klaidinanti informacija, ir paraginti gyventojus nepasitikėti tokiais pasiūlymais“, – sakė Lietuvos banko Priežiūros tarnybos direktorius Vytautas Valvonis.
Pagal „MasterCard“ taisykles mokėjimai gali būti atšaukti, kai klientas negauna prekės arba paslaugos, už kurią jis sumokėjo. Tačiau „MasterCard“ apsauga neveikia, kai kreipiamasi dėl nuostolių, atsiradusių prekiaujant investiciniais produktais, todėl pinigai gyventojui negrąžinami.
Pastaruoju metu plintantis sukčiavimo modelis paprastas – paskambinę sukčiai pateikia „itin patrauklų“ investavimo pasiūlymą. Kartu su siūlymu prekiauti klientui pateikiami ir klaidinantys patarimai, kaip apsisaugoti nuo galimų nuostolių: jiems tereikia investuoti skirtas lėšas pervesti naudojantis mokėjimo kortele, esą tokios operacijos yra apdraustos ir nesėkmės atveju nuostolius kompensuos „MasterCard“ organizacija.
Tokie siūlymai yra klaidinantys. Jais susivilioję gyventojai pradeda prekiauti įvairiose internetinėse prekybos platformose „Forex“ valiutų rinkų bei kitomis išvestinėmis finansinėmis priemonėmis ir dažniausiai praranda didžiąją dalį investuotų pinigų, neretai – ir visus. Visais atvejais, kai gyventojai kreipėsi į Lietuvos banką dėl „MasterCard“ apsaugos taikymo, šias paslaugas siūlė ir teikė brokerinės kompanijos, kurios neturi teisės teikti investicinių paslaugų Lietuvoje, todėl jų veikla yra nelegali.