Naujausias žurnalo „Forbes“ reitingas rodo, kad technologijų bendrovės ir toliau dominuoja tarp labiausiai vertinamų prekių ženklų. Penkias aukščiausias pozicijas užima būtent technologijų gamintojai, jie taip pat sudaro penktadalį viso vertingiausių prekių ženklų šimtuko. Šiame sąraše – tik viena Kinijos bendrovė, kurios vardas čia atsiduria antrus metus iš eilės. Pernai „Forbes“ šimtuke debiutavusi bendrovė „Huawei“ su 8,4 mlrd. JAV dolerių vertinamu prekės ženklu šiemet šoktelėjo iš 88 į 79 vietą.
2017 m. šio prekės ženklo vertė siekė 7,3 mlrd. JAV dolerių. Sparti plėtra ir investicijos leido „Huawei“ prekės ženklo vertę per metus padidinti 15 proc. ir minėtame sąraše šoktelėti per devynias pozicijas į viršų.
Jau 8 kartą iš eilės „Forbes“ sąrašo viršūnėje yra JAV kompanija „Apple“. Jai įkandin seka tokios bendrovės kaip „Google“, „Microsoft“, „Facebook“ ir „Amazon“. TOP100 prekės ženklų sąraše atsidūrė bendrovės iš 16 skirtingų pasaulio šalių. Didžiausią dalį jų (54) sudaro JAV atstovai, toliau seka Vokietijos (12), Japonijos ir Prancūzijos (po 7) bendrovės. Tuo metu „Huawei“ yra vienintelis prekės ženklas iš Kinijos.
2017 m. „Huawei“ pasiekė sparčią plėtrą pasauliniu mastu. Prie sėkmės itin daug prisidėjo asortimento išplėtimas, įskaitant „Mate“, P ir „Nova“ produktų serijas. Tuo metu naujosios „Huawei P10“ ir „Mate 10“ serijas garantavo kompanijos sėkmę „premium“ klasės segmentuose. „Huawei Nova 2“ savo ruožtu laimėjo pripažinimą tarp jaunesnės kartos pirkėjų, kadangi sugebėjo atkreipti dėmesį į naujausias jaunimo mados tendencijas.
„Huawei“ šių metų kovą oficialiai pristatė ir P20 serijos telefonų liniją. Dėl pažangios trigubo lęšio „Leica“ kameros, išskirtinės „pašvaistės“ (angl. „Twilight“) spalvos ir dirbtinio intelekto galimybių „Huawei“ sulaukė dar didesnio pasaulinio pripažinimo, lėmusio pardavimų augimą. Remiantis rinkos tyrimų bendrove IDC, „Huawei“ užimama rinkos dalis per metus ūgtelėjo 13,8 proc. ir dabar siekia 11,7 proc. Tai bendrovei leido pirmąjį šių metų ketvirtį įsitvirtinti trečioje vietoje.
Analitikų teigimu, „Huawei“ pasaulinis prekės ženklo žinomumas 2017 m. padidėjo iki 85 proc. Tuo metu prekės ženklo vertinimas tarp užsienio vartotojų per metus padidėjo net 100 proc. Anot IPSOS ekspertų, pagal prekės ženklo žinomumą, vertinimą ir klientų lojalumą „Huawei“ pirmauja Kinijos rinkoje.
Ši kompanija taip pat sėkmingai kopė į viršų ir kituose pagrindiniuose pasaulio prekių ženklų reitinguose. „Huawei“ pernai rugsėjį užėmė 70-ą vietą „Interbrand“ sudarytame TOP 100 vertingiausių prekių ženklų reitinge, o šių metų vasarį „Brand Finance“ paskelbtame „Global TOP 500 Brand Values“ reitinge atsidūrė 25-oje vietoje. Šiame sąraše „Huawei“ prekės ženklas įvertintas 38 mlrd. JAV dolerių.
„Nuolatinis „Huawei“ augimas pasaulinėje rinkoje ir didėjanti šio prekės ženklo įtaka yra nepertraukiamo inovacijų kūrimo bei investicijų į mokslinius tyrimus bei taikomąją veiklą rezultatas. Bendrovė pernai į mokslinius tyrimus investavo 89,7 mlrd. JAV dolerių, tai sudaro apie 14,9 proc. visų kompanijos pajamų. Per dešimtmetį bendrovės išlaidos į mokslinius tyrimus iš viso siekė 394 mlrd. JAV dolerių“, – teigia „Huawei“ Baltijos šalių vartotojų verslo grupės vadovas Yanfei.
Jis priduria, kad nuo 2017 m. gruodžio 31 d. „Huawei“ sukaupė daugiau nei 74 tūkst. patentų, taip pat paprašė dar 64 tūkst. kiniškų patentų. Be to, buvo pateikta beveik 49 tūkst. užsienio patentų paraiškų, iš kurių daugiau kaip 90 proc. buvo išradimai.