Elektronine identifikacijos priemone „Smart-ID“ Lietuvoje jau naudojasi beveik 300 000 žmonių. Estų bendrovės „SK ID Solutions“ sukurta programėle trijose Baltijos šalyse naudojasi daugiau kaip 850 000 vartotojų.
„Smart-ID“ vartotojų skaičius kasdien nuolat auga nuo pat programėlės pristatymo, o šiandien programėle besinaudojančiųjų skaičius Baltijos šalyse peršoko 850 000. Estijoje yra beveik 210 000 „Smart-ID“ vartotojų, Latvijoje identifikacijos priemone naudojasi daugiau nei 355 000 vartotojų, Lietuvoje– beveik 300 000. Vidutiniškai per dieną programėle pasinaudoja 200 000 žmonių, per mėnesį, naudodamiesi internetinėmis paslaugomis, jie atlieka virš 12 mln. transakcijų.
„Link milijono artėjantis „Smart-ID“ vartotojų ir nuolat augantis pavedimų skaičiai rodo, kad Baltijos šalių gyventojams reikalinga patogi ir saugi identifikacijos priemonė, kuri būtų mobili ir nemokama galutiniams vartotojams. Kovo pabaigoje perėjome į naują etapą – dabar su „Smart-ID“ jau galima registruotis SEB ir „Swedbank“ bankų filialuose visose trijose Baltijos valstybėse. Šis svarbus žingsnis ateityje paskatins tolesnį vartotojų skaičiaus augimą“, – teigia Liisa Lukin, „SK ID Solutions“ pridėtinės vertės paslaugų verslo plėtros vadovė.
„Swedbank“ klientų aptarnavimo tarnybos vadovė Jūratė Gumuliauskienė teigia, kad balandį 15 % klientų naudojo „Smart-ID“ jungdamiesi prie banko elektroninių kanalų. Mažiau nei prieš metus pradėta naudoti „Smart-ID“ banke tapo antra populiariausia prisijungimo priemone ir toliau sparčiai populiarėja. Anot. J. Gumuliauskienės, unikalių klientų, naudojančių kodų korteles ar PIN generatorius bei prisijungimų jais nuolat mažėja, o „Smart-ID“ naudojančių klientų ir prisijungimų su šia priemone skaičius auga. Be to, „Smart-ID“ paskyrų banko klientų sukuriama daugiau nei išduodama kodų kortelių ir generatorių kartu paėmus.
SEB banko Verslo plėtros departamento direktorius Linas Januševičius sako, kad „Smart-ID“ identifikacijos priemonę renkasi didžioji dalis naujų banko klientų, taip pat tai yra pirmas pasirinkimas tarp klientų, kurie naudojasi banko mobiliąja programėle.
„Smart-ID“ labai patogu tvirtinti SEB programėle atliekamus pavedimus ar kitas operacijas, nes užtenka turėti išmanųjį telefoną ir nebereikia papildomai su savimi nešiotis nei kodų kortelės, nei generatoriaus. Be to, savo klientams, kurie turi kodų korteles, patariame išbandyti „Smart-ID“ – pabandę įsitikina, kad tai ir greitesnis, ir patogesnis būdas nei kodų kortelė“,– teigia L. Januševičius.
Pastaruoju metu išaugo ne tik programėlės vartotojų, bet ir internetinių paslaugų, kuriomis galima naudotis jungiantis su „Smart-ID“. Šių paslaugų skaičius Baltijos šalyse jau viršija 50 ir nuolat didėja. Eglė Silkauskaitė, el. dokumentų pasirašymo platformos „Dokobit“ marketingo ir komunikacijos vadovė, sako, kad vartotojų patogumui siekia pasiūlyti kuo didesnę asmens tapatybės patvirtinimo ir pasirašymo priemonių įvairovę. Nors didžioji dalis jų klientų naudojasi mobiliuoju parašu, E.Silkauskaitė teigia, kad „Smart-ID“ populiarumas nuosekliai auga.
„Žmonės pradeda suprasti, kad programėlė veikia taip pat paprastai kaip mobilusis parašas ir gali būti naudojama atlikti tuos pačius veiksmus– patvirtinti tapatybę ar pasirašyti dokumentą. Tai ne tik patogu, bet turi ir kitų privalumų– naudojant alternatyvius sprendimus ateityje galima išvengti potencialių nesklandumų, pavyzdžiui, neveikiant vienai priemonei galima pasinaudoti kita“,– paaiškina ji.
Inovatyvi ir patogi „Smart-ID“ programėlė veikia paprastu principu: vartotojas atsisiunčia „Smart-ID“ iš „Google Play“ arba „App Store“ į savo išmanųjį įrenginį ir identifikuoja save el. būdu, naudodamasis asmens tapatybės kortele, mobiliuoju parašu ar banko nuoroda arba apsilankydamas SEB arba „Swedbank“ filiale. „Smart-ID“ reikia naudoti PIN1 ir PIN2 kodus, kuriuos vartotojas susikuria pačioje programoje.
Naudojimasis „Smart-ID“ programėle yra nemokamas.