Elonas Muskas negali atsikvėpti. Kad ir kokios didelės pastangos būtų dedamos, tikslas pagaminti 2500 „Model 3“ automobilius per savaitę niekaip negali būti pasiektas. Dabar mažiausio markės automobilio gamyba apskritai sustojo – kelias dienas iš gamyklos neišriedės nei vienas „Model 3“. Dar blogiau tai, kad savo automobilių ilgai laukę pirkėjai dabar skundžiasi vieno labai svarbaus komponento gedimais.
„Model 3“ yra ir didelis pasiekimas, ir prakeiksmas „Tesla“ kompanijai. Viena vertus, šis automobilis į eiles sustatė žmones, kurie anksčiau net negalėjo pagalvoti apie elektromobilio pirkimą, tačiau kita vertus, daugybę užsakymų vis sunkiau įvykdyti. Vis dažniau pasigirsta klausimų, ar skubinama gamyba neatsilieps automobilių kokybei. Ir vis dažniau pirkėjai praneša, kad problemų su kokybe tikrai yra.
Anksčiau buvo skundžiamasi, kad automobilio apdailos medžiagos nėra tokios, kokios buvo reklamuojamos. Visgi, tai nebuvo toks jau išskirtinis atvejis ir jokių susitarimų „Tesla“ nepažeidė. Tiesiog buvo pasirinktos pigesnės medžiagos, kurias kompanijai buvo lengviau gauti. Tačiau dabar pirkėjai skundžiasi didesnėmis problemomis – stringa liečiamas ekranas, kuriuo valdomos beveik visos automobilio funkcijos.
„Tesla Model 3“ savo liečiamu ekranu pasikliauja labiau nei kiti markės modeliai. Tačiau daugybė naujojo automobilio savininkų skundžiasi, kad ekranas kartais jaučia prisilietimus, kurių nėra. Viename ekrano taške kompiuteris jaučia žmogaus pirštą, net kai ekrano niekas neliečia. Tokius įrenginius tenka keisti, kaip ir tuos, kurie nustoja veikti visiškai – tokių taip pat pasitaiko. Aišku, negalime sakyti, kad taip nutiko dėl prasto planavimo ir skubėjimo, tačiau „Tesla“ ką tik atskleidė, kad apskritai stabdo „Model 3“ gamybą.
„Model 3“ nėra atšaukiamas, bet kelias dienas gaminamas nebus. Rinkos susvyravo ir investuotojai šiek tiek sunerimo. Pats Elonas Muskas pareiškė: „Taip, perdėta automatizacija „Tesla“ gamyklose buvo klaida. Tiksliau, mano klaida. Žmonės yra nuvertinami“. Tačiau kartu „Tesla“ vadovas patikino, kad įmonė išliks pelninga ir trečiame bei ketvirtame šių metų ketvirčiuose. Ne visi tuo tiki, tačiau pauzė „Model 3“ gamybos linijose iš tiesų gali būti geras ženklas. Muskas perėmė gamybos priežiūrą ir po truputį ją greitino. Tačiau daug pasiekti neįmanoma, kai reikia keisti vykdomus procesus.
Taigi, dabar „Model 3“ kelias dienas gaminamas nebus. Bus tvarkomi robotai gamybos linijoje, peržiūrimas procesas, didinamas efektyvumas. Tikimasi, kad bus pašalinti pagrindiniai trikdžiai ir vėl pradėta „Model 3“ gamyba eisis spėriau. Kad ir kaip „Tesla“ kompanijai seksis po to, panašu, kad automobilių pramonės ekspertai buvo teisūs – įmonei trūksta patirties. Didieji automobilių gamintojai turi didžiulį pranašumą gamybos procesų optimizavimo srityje. Jei kas nors dabar sugebėtų pervilioti „Tesla Model 3“ pirkėjus, „Tesla“ ištiktų dar nematytos problemos. Tačiau Elonas Muskas dėl to yra ramus ir net planuoja naujus automobilius kitiems metams – markės gerbėjų ratas yra labai stiprus.