„Siemens“ ir Norvegijos geležinkelių kompanija „Bane NOR“ pasirašė 800 mln. eurų vertės susitarimą dėl geležinkelių infrastruktūros atnaujinimo. Šio projekto metu bus atnaujinta apie 4,2 tūkst. km ilgio geležinkelių linijų ir 375 stočių techninė įranga, įdiegti naujausius standartus atitinkantys skaitmenizuoti valdymo sprendimai. Tai didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas „Siemens“ istorijoje, kurį planuojama baigti įgyvendinti iki 2034 metų.
Projekto metu Norvegijos geležinkeliuose bus įdiegta Europos traukinių valdymo sistemos (ETCS) antrojo lygio sprendimas „Trainguard“, geležinkelio bėgių jungčių valdymo sprendimas „Simis W“ ir interneto protokolu paremtas tinklo komunikacijos sprendimas „Sinet“.
Šis projektas taps didžiausiu pokyčiu Norvegijos geležinkeliuose per pastaruosius 40 metų ir visą šalies geležinkelių infrastruktūrą padės atvesti į daiktų interneto erą.
Skaitmenizuotos sistemos padės sumažinti techninės įrangos kiekį, reikalingą geležinkelių infrastruktūros valdymui, leis maksimaliai išnaudoti turimus pajėgumus ir užtikrins išankstinę gedimų prevenciją.
Iš viso per ateinantį dešimtmetį „Bane NOR“ į geležinkelių infrastruktūros automatizavimą ir skaitmenizaciją numačiusi investuoti apie 2 mlrd. eurų. Novatoriškos technologijos turėtų paversti Norvegijos geležinkelių infrastruktūrą viena moderniausių pasaulyje.
Šiuos pokyčius ateityje tiesiogiai pajus keliaujantieji traukiniais, nes jų kelionės taps patikimesnės, o traukiniai kursuos pagal tikslesnį grafiką. Be to, padidės pačių geležinkelio linijų pralaidumas – atitinkamu geležinkelio ruožu per tą patį laiką galės važiuoti daugiau traukinių, todėl išaugs galimybės tais pačiais maršrutais gabenti daugiau keleivių ir krovinių.
Be to, ETCS standartas ateityje turėtų pakeisti apie 20 skirtingų šiuo metu naudojamų geležinkelio eismo valdymo sistemų Europoje. Geležinkelio linijų operatoriams perėjus prie vieningos sistemos, atsiras galimybė planuoti traukinių maršrutus per įvairias Europos žemyno valstybes. Pavyzdžiui, iš Italijos išvykęs krovininio traukinio sąstatas galėtų atvykti iki Norvegijos praktiškai be jokių sustojimų, pakeliui nekeičiant lokomotyvų. Tokios galimybės leistų atpiginti ir pagreitinti susisiekimą traukiniais tarp skirtingų valstybių.