Elektros skaitiklių keitimas nuo šiol gyventojams vyks dar patogiau – elektros ir dujų skirstymo bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) populiariausius vienos fazės elektros skaitiklius klientų namuose keis nenutraukdama energijos tiekimo.
ESO pradeda naudoti naują darbų atlikimo metodiką ir specialius įtaisus, leidžiančius tiesiogiai į kliento elektros tinklą tiekti elektros energiją, kol keičiamas elektros apskaitos prietaisas.
„Tai reiškia, kad kliento namuose neišsijungs elektros prietaisai ir neišsiderins jų nustatymai – pavyzdžiui, laikrodis, suprogramuotas automatinis skalbimas, signalizacija nefiksuos įtampos dingimo ir klientas nebus dėl to trukdomas, nebeliks rizikos prarasti duomenis stacionariame kompiuteryje“, – praktinę pokyčių naudą aiškina Ovidijus Martinonis, ESO Apskaitų valdymo departamento direktorius.
Iki šiol keičiant elektros skaitiklius buvo būtina objekte atjungti įtampą bent 15 minučių, be to, klientas turėdavo pasirūpinti, kad atnaujinus elektros energijos tiekimą iškart būtų įjungti namuose esantys elektroniniai prietaisai.
„ESO darbuotojai dažnai išgirsdavo klientų prašymų pakeisti apskaitos prietaisus neatjungus įtampos. Todėl ir ėmėmės pokyčių: išanalizavome galimybes, radome techninį sprendimą, išanalizavome sertifikuotų prietaisų įsigijimo galimybes. Taip pat atnaujinome technologinę darbų instrukciją pagal kurią apmokėme ir atestavome darbuotojus“, – kalba O. Martinonis.
Per 2018 m. ESO planuoja pakeisti 41 tūkst. vienos fazės elektros skaitiklių nenutraukus elektros energijos tiekimo gyventojų būstuose. Skaičiuojama, kad nenutraukto elektros tiekimo trukmė sudarys – virš 10 tūkst. valandų.
Gerindama klienų aptarnavimą, ESO apskaitų valdymo srityje nuo pernai vasaros atsisakė dalies įprastų darbo vietų – specialistai dirba nuotoliniu būdu ir užuot ryte vykę į biurą, iš namų keliauja tiesiai pas gyventojus. Šis sprendimas leido 15 proc. padidinti klientų aptarnavimui skiriamą laiką.
Atsisakius nuolatinių darbo vietų, specialistams tenka mažesnė administracinio darbo našta, todėl klientų aptarnavimui, jų problemų sprendimui skiriama daugiau laiko. Be to, padidėjo darbuotojų pasitenkinimas ir motyvacija tobulėti, nes efektyviau planuodami dienos ir savaitės užduotis jie gali daugiau laiko skirti šeimai bei laisvalaikiui.