Šiandien Europos Komisija paskelbė apie „Facebook“, „Twitter“ ir „Google+“ paslaugų teikimo sąlygų pakeitimus, padarytus reaguojant į Europos Komisijos ir valstybių narių vartotojus ginančių institucijų praėjusių metų kovo mėn. pateiktą reikalavimą laikytis ES vartotojų apsaugos taisyklių.
Socialinės žiniasklaidos platformų paslaugų teikimo sąlygos turėtų būti suderintos su Europos vartotojų teisės aktais. Praktiškai tai reiškia, kad, be kita ko socialinės žiniasklaidos tinklai negali atimti iš vartotojų teisės kreiptis į teismą gyvenamosios vietos valstybėje narėje; socialinės žiniasklaidos tinklai negali reikalauti, kad vartotojai atsisakytų privalomų teisių, kaip antai teisės nutraukti pirkimo internetu sutartį; paslaugų teikimo sąlygos negali apriboti socialinės žiniasklaidos tinklų atsakomybės, kai teikiamos paslaugos, arba visiškai nuo jos atleisti; remiamas turinys neturi būti slepiamas, o turi būti atitinkamai įvardijamas; socialinės žiniasklaidos tinklai negali vienašališkai keisti sutarties sąlygų aiškiai nenurodydami vartotojams motyvų ir nesuteikdami jiems galimybės nutraukti sutartį tinkamai apie tai pranešus; paslaugų teikimo sąlygomis negalima suteikti socialinės žiniasklaidos priemonėms neribotos diskrecinės teisės pašalinti tam tikrą turinį; socialinės žiniasklaidos priemonės teise nutraukti sutartį turėtų būti naudojamasi vadovaujantis aiškiomis taisyklėmis, o ne vienašališkai, nenurodant priežasties.
Šiandien paskelbti socialinės žiniasklaidos platformų sąlygų pakeitimai jau dabar duoda naudos ES vartotojams. Pavyzdžiui, vartotojai nebus verčiami atsisakyti privalomų ES vartotojo teisių, kaip antai teisės nutraukti pirkimo internetu sutartį, vartotojai galės teikti skundus Europoje, o ne Kalifornijoje, o pačios platformos prisiims didesnę atsakomybę ES vartotojų atžvilgiu, panašiai kaip tai daro neinternetiniai paslaugų teikėjai.
Vis dėlto šie pakeitimai ES vartotojų apsaugos teisės reikalavimus tenkina tik iš dalies. Pavyzdžiui, kalbant apie vadinamąją pranešimo ir veiksmų procedūrą, kurią vartotojų apsaugos institucijos taiko norėdamos pareikalauti, kad būtų pašalintas neteisėtas turinys, „Google+“ nustatė specialią tvarką, įskaitant šių reikalavimų įvykdymo terminus, tačiau „Facebook“ ir „Twitter“ sutiko tik nurodyti specialų e. pašto adresą, kuriuo nacionalinės institucijos galėtų kreiptis, kad praneštų apie pažeidimus, tačiau nenustatė jokių su reikalavimo įvykdymu susijusių terminų.
Nacionalinės vartotojų apsaugos institucijos ir Komisija toliau stebės, kaip įgyvendinami prisiimti įsipareigojimai ir aktyviai naudosis bendrovių nustatyta pranešimo ir veiksmų procedūra. Dėmesys bus sutelktas į neteisėtą komercinį turinį, susijusį su nepageidaujama prenumerata ir kitokio pobūdžio sukčiavimu. Balandžio mėn. Komisija ketina pasiūlyti modernizuoti dabartinius vartotojų apsaugos teisės aktus ir užtikrinti, kad jie būtų tinkamai įgyvendinti.