„Penki“ – taip nuo 2018 m. vasario mėnesio vadinsis jau 20 metų Vilniuje gyvuojantis šviesolaidinis interneto tinklas, šiuo metu jungiantis daugiau nei 120 tūkstančių butų daugelyje sostinės mikrorajonų.
Anot įmonių grupės „Penki kontinentai“ valdybos pirmininko Idrako Dadašovo, naujas vardas „Penki“ yra bendrovės puoselėjamų vertybių ir šiuolaikinių technologijų simbiozė. Jis pozicionuoja darnią visumą, užtikrinančią saugų, greitą ir patikimą ryšį su pasauliu. „Penki“ skirtas kūrybingiems žmonėms, kuriantiems naujus intelektinius produktus.
„Šviesolaidinis internetas „Penki“ šiais metais mini savo 20-metį. 1998 m. Vilniaus miesto gyventojams pasiūlėme tuo metu pažangiausią ir sparčiausią interneto technologiją, kuri pakeitė visų mūsų gyvenimą. Šiandien jau nebeaktualu ir neįdomu kalbėti vien tik apie interneto greitį ar tai būtų 100 Mb/s, ar 10 Gb/s. Internetas šiandien – tai terpė, kuri skatina žmogų nuolat tobulėti, kurti ir įgyvendinti savo idėjas“, – sako I. Dadašovas.
„Penkių kontinentų“ valdybos pirmininkas pastebi, kad „Skynet“ labiau atliko anoniminio paslaugos teikėjo vaidmenį. Daugelis vilniečių žinojo apie paslaugą, tačiau ne dažnas galėjo pasakyti pavadinimą įmonės, kuri paslaugą teikia. Tad šiuo atveju tai buvo sąmoningas pasirinkimas – susieti „Penki“ su įmonių grupe „Penki kontinentai“, kad naujasis prekės ženklas būtų labiau atpažįstamas rinkoje.
„Pavadinimas „Penki“ pasirinktas neatsitiktinai – viena vertus, tai yra sąsaja su įmonių grupe „Penki kontinentai“, kita vertus – skaičius penki yra siejamas su sėkmės siekiu, kuris skatina judėti, tobulėti ir keistis“, – teigia I. Dadašovas.
Pokyčius taip pat lėmė racionalios priežastys, susijusios su keičiama vidinės įmonės veiklos strategija, tačiau pagrindinis dalykas – dar didesnis dėmesys vartotojui. Taip tvirtina „Penkių kontinentų komunikacijų centro“, valdančio prekės ženklą „Penki“, direktorius Romas Rimgaila. „Stengiamės nestovėti vietoje, keičiamės ir nuolatos reaguojame į technologijų pažangą, verslo aplinką, klientų elgesį ir lūkesčius. Pažįstame savo klientus ir žinome, kad jie yra modernūs, jaunatviški, koja kojon žengiantys su naujausiomis tendencijomis, tad tokie privalome būti ir mes“, – sako R. Rimgaila.
Jo teigimu, svarbu neprarasti per daugybę metų žmonių galvose susikūrusių stiprių asociacijų. Vis dėlto pavadinimo keitimas didelių nepatogumų vartotojams neturėtų sukelti – todėl pradiniame etape keičiamas tik įvaizdis ir prekės ženklo pavadinimas.
1998 m. „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ pirmasis Lietuvoje pasiekė didžiausią interneto spartą, prieinamą šviesolaidinio interneto „Skynet“ klientams. 2008 m. buvo pasiūlyta 100 Mb/s sparta, 2012 m. – 1 Gb/s sparta, o 2017-ųjų lapkritį pirmą kartą šalyje įdiegtas 10 Gb/s greičio internetas Socialinių mokslų kolegijoje. Šiandien „Skynet“ tinklu Vilniaus miesto gyventojams teikiamas spartusis interneto ryšys ir išmaniosios televizijos paslaugos.