2017-ieji traukiniui „Vikingas“ – išskirtiniai metai. Palyginti su 2016 m., krovinių vežta 37 proc. daugiau – iš viso beveik 46,5 tūkst. konteinerių (TEU), pajamos augo 34 proc.
Startavęs prieš 15 metų – 2003 m. vasario mėnesį – iki šios dienos konteinerinis traukinys „Vikingas“ spėjo nuvažiuoti kone 4 milijonus kilometrų, pervežta 500 tūkst. TEU.
„Viking train“ yra bendras Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos geležinkelių projektas, jungiantis Baltijos ir Juodąją jūras. Visas maršrutas (1734 km) įveikiamas kiek daugiau nei per 2 paras – 52 val. „Vikingu“ vežami universalūs ir specializuoti konteineriai, o ateityje numatoma gabenti ir vilkikus su puspriekabėmis – kontreilerius.
„Mūsų klientams, vežantiems krovinius traukiniu Vikingas, galime užtikrinti greitį, konkurencingas kainas, operatyvias sienos kirtimo procedūras, per daugelį metų užaugintą profesionalumą. Tačiau vietoje nestovime. Jau šiais metais pasiūlysime naują paslaugą – puspriekabių vežimą. Tam planuojame įsigyti du pilnus sąstatus specialių vagonų. Naudojant šiuos vagonus, bus pervežama automobilio puspriekabė be automobilio“, – teigia „Lietuvos geležinkelių“ Krovinių vežimo direkcijos vadovas Egidijus Lazauskas.
Jeigu pradžioje „Viking Train“ jungė tik 3 šalis – Lietuvą, Baltarusiją ir Ukrainą, tai šiuo metu maršrutas yra žymiai platesnis – klientams siūloma vežti į/iš Skandinavijos, Juodosios jūros baseino šalis, Vidurio Azijos valstybes. Prie projekto jungiasi tiek logistikos kompanijos, tiek jūrų linijos, tokios kaip „Containerships“, „Ukrferry“. Taip pat – Moldovos, Gruzijos, Azerbaidžano, Rumunijos, Bulgarijos geležinkeliai.
Projektas „Vikingas“ 2008 m. Europos Komisijos koordinuojamo PROMIT projekto tyrime pripažintas gerosios praktikos pavyzdžiu. 2009 m. Europos intermodalinio transporto asociacija (EIA) projektui skyrė apdovanojimą „Geriausios praktikos intermodalinis projektas“.