Pirmuosius „Telia Lietuva“ metus su naujuoju prekės ženklu ir unikaliu rinkoje „Telia One“ paslaugų pasiūlymu bendrovė baigia rekordinėmis – 100 mln. eurų siekiančiomis paskutinio 2017 m. ketvirčio pajamomis ir 20 procentų augusia EBITDA – didžiausia per paskutinius aštuonis ketvirčius. Pardavimų ir pelningumo rodiklius labiausiai didino paslaugų sinergija ir įmonės veiklos tobulinimas, augantis mobiliųjų duomenų vartojimas, aukštos kokybės TV turinio paklausa ir išmaniųjų įrenginių bumas.
„Telia“ kuriamas verslo modelis ir jo nauda klientams vis labiau įgauna pagreitį: paskutinio 2017 m. ketvirčio bendrovės pajamos, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2016 m., padidėjo 8,2 proc. ir siekė 100 mln. eurų, o. EBITDA, neįskaičius vienkartinių sąnaudų, siekė 34,1 mln. eurų ir per metus padidėjo 20 procentų.
Per visus 2017 metus bendros pajamos sudarė 370,1 mln. eurų ir lyginant su 2016 metais, padidėjo 7 procentais. Metinė įmonės EBITDA, neįskaičius vienkartinių sąnaudų, augo tuo pačiu ritmu – 7 proc. ir buvo 125,3 mln. eurų. Grynasis „Telia Lietuvos“ pelnas 2017 m. augo beveik trečdaliu – 31,8 proc. – iki 54,7 mln. eurų. Laisvieji pinigų srautai 2017 m. per metus išaugo 22,8 proc. – iki 54,4 mln. eurų.
„Pernai sukūrėme naują Lietuvos telekomunikacijų rinkos lyderį ir realų visa ko tinklą – šalį dengiantį greičiausią mobilųjį ryšį, šviesolaidinio interneto tinklą ir moderniausią išmaniąją televiziją. Mūsų strategija tik įsibėgėja, nes žmonės pradėjo vertinti tai, kad iš vienų rankų galime duoti daugiau paslaugų ir naudos, nei bet kas kitas Lietuvoje, – sako „Telia“ vadovas Kęstutis Šliužas. – Todėl sėkmingas įmonių ir paslaugų sujungimas yra tiesioginis rekordinio pelno ir pajamų rezultatas“.
Jis pažymi, kad 2017 m. pabaiga buvo paženklinta unikaliu rinkoje „Telia One“ pasiūlymu, kuris suteikia daugiau vertės tiems, kas naudojasi ir fiksuotojo, ir mobiliojo ryšio paslaugomis – didesnę spartą, daugiau duomenų ir daugiau TV turinio.
„Tai yra būtent ta kryptis, kuria judėsime ir ateityje – pradėjome diegti naujausias technologijas ir dirbtinio intelekto sprendimus, kad žmonės galėtų gauti visus atsakymus internetu čia ir dabar, visą parą ir ištisus metus“, – kalbėjo K. Šliužas.
Spalį pristatyto „Telia One“ pasiūlymo sėkmė lėmė, kad per paskutinius tris metų mėnesius išmaniosios televizijos (IPTV) vartotojų skaičius padidėjo 6,5 tūkst. – iki 211 tūkst., šviesolaidinio interneto vartotojų skaičius augo 5,1 tūkst. – iki 264 tūkst., o naujų reguliaraus mokėjimo mobiliojo ryšio vartotojų skaičius per paskutinį ketvirtį padidėjo 17 tūkst. – iki 1,075 milijono.
Per visus 2017 m. metus, lyginant su 2016 m., bendras mobiliojo ryšio klientų skaičius išaugo 34 tūkst. – iki 1,35 milijono. Paskutiniais RRT trečiojo ketvirčio duomenimis, „Telia“ buvo daugiausiai iš mobiliojo ryšio konkurentų klientų perėmęs operatorius. Metų pabaigoje daugiau kaip 90 proc. visų „Telia“ mobiliųjų duomenų ėjo per 4G tinklą. Aktyvūs „Telia“ 4G tinklo vartotojai per mėnesį vidutiniškai sunaudojo 13 GB duomenų, per metus vidutinis vieno „Telia“ mobiliųjų paslaugų kliento suvartojamas duomenų kiekis išaugo 2,5 karto.
Per metus fiksuotojo telefonų linijų kiekis sumažėjo dešimtadaliu – iki 416 tūkst., o dėl natūralios vartotojų migracijos į modernesnę IPTV platformą skaitmeninės antžeminės televizijos (DVB-T) klientų sumažėjo penktadaliu – iki 31 tūkstančio. Klientai „Telia“ IPTV vis dažniau rinkosi ir dėl to, kad „Telia“ savo klientams be papildomo mokesčio aukštąja raišką (HD) retransliuoja daugiau kaip 40 nacionalinių ir tarptautinių kanalų.
„Telia“ ilgalaikės investicijos į šviesolaidinio ir 4G tinklo plėtrą, verslo palaikymo IT sistemas ir procesus per 12 praėjusių metų mėnesių išaugo dešimtadaliu – iki 63,8 mln. eurų. Taip plačiausią ir sparčiausią šalyje „Telia“ 4G/LTE tinklą papildė 464 naujos bazinės stotys, o šviesolaidinio interneto prieiga pasiekė dar 20 tūkst. naujų šeimos ūkių – iš viso 890 tūkstančių. Nuo spalio „Android“ operacinę sistemą savo išmaniuosiuose telefonuose turintys klientai pirmieji šalyje pradėjo naudotis VoLTE technologija, 2018 metų pavasarį VoLTE pradės naudotis ir „iOS“ įrenginių vartotojai.
K. Šliužas pabrėžia, kad visoje „Telia“ veikloje yra svarbus ne tik pats augimas, bet ir būdas, kaip įmonė auga. Lapkritį per Nacionalinius atsakingojo verslo apdovanojimus „Telia Lietuva“ buvo pripažinta „Metų aplinkosaugos įmone“ tarp tarptautinių bendrovių, o pagal „Transperancy International“ tyrimą užėmė antrą vietą už atvirumą, sąžiningumą ir skaidrumą tarp didžiausių Lietuvos įmonių. Birželį bendrovė laimėjo geidžiamiausio darbdavio titulą per „Verslo žinių“ surengtus rinkimus.