„Amazon Go“ – tai naujos kartos parduotuvės, kuriose nėra eilių prie kasų, nes nėra ir kasų. Pirkėjams nereikia patiems nuskenuoti savo pirkinių brūkšninių kodų, nereikia kam nors jų rodyti ar sverti. Tiesiog įeinate į parduotuvę, susirenkate reikiamas prekes ir išeinate. Tiesa, įėjus į „Amazon Go“ privatumą teks palikti už durų.
Idėja yra išties labai pažangi ir leis žmonėms apsipirkti labai greitai. Įeidami į parduotuvę žmonės turės nuskenuoti savo išmanaus telefono ekraną – bus reikalinga programėlė, kuri sugeneruos QR kodą. Tuomet apsipirkimas vyks įprastai – tiesiog susirinksite visas prekes, kurių jums reikia. Jus visą laiką stebės kameros, o šią medžiagą analizuos dirbtinis intelektas. Juk reikės atpažinti ne tik tai, kokias prekes imate, bet ir tai, kad jas imate būtent jūs – juk parduotuvėse visada daug žmonių ir kartais jus gali užstoti kiti.
Vėliau tiesiog išeisite su savo pirkiniais pro duris. Programa automatiškai pirkinius pridės prie jūsų „Amazon“ sąskaitos. Prie paskyros pridėjus kreditinę kortelę jums niekada nereikės net galvoti apie apmokėjimą. Viskas išties labai patogu ir greita. „Amazon“ per daug neatvirauja, kaip bus išspręsti kai kurie technologiniai klausimai ir kur kokie sensoriai bus išdėstyti, tačiau bandymai parodė, kad sistema veikia patikimai ir dabar jau kelios tokios parduotuvės jau yra atidarytos pirkėjams.
Tai kur čia privatumo problemos? Juk visose parduotuvėse yra kameros, mes nuolat esame stebimi. Tačiau „Amazon Go“ problema yra kita. Tikriausiai pastebėjote, kad Amazon.com jums prekes siūlo pagal jūsų pirkinių istoriją. „Amazon Go“ taip pat įsimins viską, ką pirkote ir naudosis šia istorija.
Viena iš priežasčių, kodėl apie pirkėjus bus renkami duomenys, yra ta, kad dirbtinio intelekto algoritmas iš tikrųjų gali nesuprasti, ką pirkote. Pavyzdžiui, ar nuo lentynos paėmėte kečupo ar garstyčių butelį. Sistema pažiūrės į jūsų pirkinių istoriją ir pagal tai nuspręs, ką perkate. Tačiau tuo pačiu duomenys bus panaudoti agresyvioms marketingo kampanijoms.
Įsivaizduokite, kad nuo lentynos pakėlėte sausainių pakelį, tačiau vėliau jį padėjote atgal. Tuomet gaunate elektroninių kuponų sausainiams, o ir reklama internete staiga vis primena tuos sausainius. „Amazon“ taip pat žinos, kada ir kur jūs apsiperkate. „Amazon“ apie jus žinos daugiau nei bet kada anksčiau ir šiuos duomenis tikrai naudos jūsų įpročiams keisti.
Visgi, šiuolaikiniai žmonės, panašu, nebesijaudina dėl privatumo. „Amazon“ turi galimybę klausytis žmonių tiesiog jų namuose, jei jie yra įsigiję „Amazon Echo“ prietaisus. Jie yra kontroliuojami balsu, o tam, kad girdėtų komandas, turi būti nuolat įjungti. „Facebook“, įtariama, taip pat nuolat klausosi savo programėlės naudotojų, o paskui pagal raktinius žodžius pateikia reklamą. Net automobiliai mūsų klausosi ir seka kiekvieną mūsų judesį. Tačiau protestai dėl privatumo praradimo dabar jau atrodo neįsivaizduojami. Privatumą atiduodame už patogumą per daug apie tai net negalvodami.