Tampa įprasta, kad kiekvienais metais vis daugiau žmonių kalėdines dovanas perka internetu sėdėdami namuose prie kompiuterių, o ne grūsdamiesi prekybos centruose. Tačiau naujausios tendencijos rodo, kad apsipirkimą prie kompiuterių lietuviai vis dažniau keičia į apsipirkimą išmaniaisiais telefonais.
„Paysera“ plėtros vadovas Liudas Kanapienis pasakoja, kad perkančiųjų išmaniaisiais telefonais per metus padaugėjo 54 proc. ir šiuo metu siekia 23 proc. visų pirkėjų, įsigijusių prekes ar paslaugas per elektronines parduotuves, kurios naudojasi „Paysera“ įmokų surinkimo paslauga. Tokių parduotuvių Lietuvoje šiuo metu yra virš 5 tūkstančių.
„Mūsų duomenimis, 2016 metais apsipirkusių internetu per mobiliuosius telefonus buvo 15 proc., o jau šiais metais 23 procentai. Tai reiškia, kad kad pirkėjai, kurie įprato pirkti internetu, tai nori daryti dar mobiliau ir patogiau – perkant per mobiliuosius telefonus. Juk dabar beveik visur galime prisijungti prie mobiliojo interneto ir įsigyti prekę per mobilųjį telefoną“, – teigia L. Kanapienis.
Jis taip pat priduria, kad vartotojai jau įprato daugybę dalykų atlikti telefonu, tad ir mobilusis bankas ar atsiskaitymai internete už prekes telefonu, tampa įprasta kasdienybe.
„Paysera“ plėtros vadovas tikina, kad jau kelerius metus lietuviai pirkti dovanas pradeda dar lapkričio 2–3 savaitėmis, o oficialiu Kalėdų karštinės startu yra laikomas „Juodojo penktadienio“ išpardavimas, kuris išjudina pirkėjus ir paskatina pradėti galvoti apie dovanas.
„Tikrasis apsipirkimo pikas yra pasiekiamas tik gruodžio viduryje, likus 1–2 savaitėms iki Kalėdų. Visu prieššventiniu laikotarpiu prekybininkai skaičiuoja gerokai išaugusią apyvartą. Mūsų duomenys rodo, kad 2015 metais kalėdinės prekybos laikotarpiu apyvartos didėjo apie 50 proc., tuo tarpu 2016 metais jau 200 proc., lyginant su įprasta tų metų prekybos savaite. Matant tokias augimo tendencijas, tikėtina, kad šiais metais apyvartos gali perkopti 200 proc.“, – mano L. Kanapienis.
Pasak įmonės atstovo, vidutinis pirkėjo krepšelis internete praėjusiais metais buvo apie 60 EUR, tad šiais metais atsižvelgiant į natūralų kainų augimą ir didėjusias gyventojų pajamas galima prognozuoti, kad jis bus šiek tiek didesnis.
„Kalbant apie dažniausiai perkamas prekes internetu, tai tendencijos nesikeičia. Dažniausiai lietuviai perka elektroninę ir buitinę techniką, kvepalus, bilietus į renginius, keliones ar SPA procedūras“, – teigia „Paysera“ plėtros vadovas.
„Eurostat“ duomenys rodo, kad 2016 metais Lietuvoje internetu pirko 44 proc. interneto vartotojų. Didžiausia dalis pirkėjų internetu buvo 25–34 metų vartotojai, kurių net 62 proc. per 12 mėnesių bent kartą pirko internetu.
Tuo tarpu kitose Baltijos šalyse daugiau interneto vartotojų pirko prekes: Latvijoje 55 proc., o Estijoje 64 proc.