„Lietuvos geležinkeliai“ pradėjo ruoštis didžiausiam bendrovės istorijoje elektrifikavimo projektui. Antradienį, gruodžio 19 d., bendrovės valdyba nusprendė leisti organizuoti ruožo Vilnius–Klaipėda elektrifikavimo darbų pirkimą.
Pagal pirminius skaičiavimus, elektrifikuoti geležinkelį iki Klaipėdos būtų kainavę apie 400 mln. eurų. Tačiau iš naujo įvertinusi visą projektą, bendrovė rado būdų kaip sumažinti šią sumą daugiau nei trečdaliu.
Pasak AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, elektrifikavus ruožą sumažės išlaidos energijai, keleiviai greičiau pasieks kelionės tikslą, mažiau bus teršiama aplinka.
„Pasaulyje intensyviai naudojami geležinkelio ruožai yra elektrifikuoti. Taip mažinamos sąnaudos energijos ištekliams, gerinama ekologinė situacija. Pavyzdžiui, po elektrifikavimo „Lietuvos geležinkeliai“ sunaudos 25 tūkst. tonų mažiau dyzelino, atitinkamai mažiau teršalų išmes į aplinką“, – kalbėjo „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.
Pabaigus projektą, Lietuvoje elektrifikuotu geležinkeliu bus pervežama daugiau kaip trys ketvirtadaliai krovinių ir du trečdaliai keleivių. Skaičiuojama, kad „Lietuvos geležinkeliai" po elektrifikavimo metines išlaidas energijai sumažins 10 mln. eurų (pirkdami elektrą vietoj dyzelino), dar 5 mln. bus sutaupyti lokomotyvų eksploatacijai.
Planuojama viešąjį pirkimą paskelbti pirmąjį kitų metų ketvirtį, užbaigti darbus – 2022 metais. Iš viso bus elektrifikuota apie 350 km kelio.