Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT), siekdama gerinti teikiamų viešųjų paslaugų kokybę, šiais metais viena iš pirmųjų viešojo administravimo institucijų įgyvendino visuotinės kokybės vadybos metodą – Bendrąjį vertinimo modelį (BVM).
Teikiamų viešųjų paslaugų kokybės gerinimas, viešojo administravimo sektoriuje diegiant kokybės vadybos metodus, yra numatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintoje Viešojo administravimo plėtros iki 2010 metų strategijoje. Kokybės vadybos metodų taikymas viešajam administravimui tikslas – tenkinti vartotojų poreikius, nuolat analizuoti ir gerinti savo veiklą, nustatyti kokybės standartus, juos vertinti bei dalytis gerąja patirtimi su ES valstybėmis.
Bendrojo vertinimo modelis (angl. Common Assessment Framework) yra institucijos veiklos įsivertinimo metodas, leidžantis Europos viešojo sektoriaus organizacijoms tobulinti savo veiklą. Šis modelis organizacijai suteikia galimybę daugiau sužinoti apie save, inicijuoti ir vykdyti nuolatinį veiklos tobulinimą. Modelio įdiegimas duoda rezultatus, pagrįstus aiškiais įrodymais, leidžia mažiausiomis sąnaudomis atlikti savo veiklos įvertinimą.
BVM metodu buvo vertinama vadovų veikla, strategija ir planavimas, žmogiškųjų išteklių vadyba, partnerystė ir ištekliai, procesų ir pokyčių valdymas, į klientus ir piliečius bei darbuotojus orientuoti rezultatai, poveikis visuomenei, pagrindinės veiklos rezultatai. Nustatyta, kad RRT veikla atitinka pagrindinius visuotinės kokybės vadybos principus – RRT atsižvelgia į suinteresuotų šalių poreikius, panaudoja ir plėtoja pagrindinius partnerystės ryšius, veiklos rezultatai ir strategija orientuoti į piliečių poreikius ir lūkesčius, pati organizacija yra atvira ir daug dėmesio skirianti savo darbuotojų kompetencijos ugdymui. Nepaisant gana gerų RRT veiklos vertinimo rezultatų, nustatytos ir tobulintinos sritys.
Atsižvelgiant į tyrimo rezultatus, parengtas RRT veiklos tobulinimo veiksmų planas, kuris bus įgyvendintas ateinančiais metais.