Vienam stambiausių internetinių mažmenininkų „Amazon“ paskelbus apie savo planus užsiimti ne tik mažmenine veikla, bet ir logistikos paslaugų teikimu bei pradėjus sparčiai investuoti į transporto priemones, samdyti logistikos vadovus, bei įsigyti smulkesnes transporto kompanijas, sujudo, sukruto ilgamečiai transporto ir logistikos paslaugų teikėjai ir ėmė svarstyti apie galimą atkirtį. Konkuruoti ar prisijungti? Šį atvejį nagrinėjo logistikos rinkos ekspertai iš tarpautinės logistikos paslaugų teikėjos „AsstrA Associated Traffic AG“.
E. mažmenininkai ieško būdų užvaldyti tradicinę logistikos erdvę pasitelkiant naujas, pigesnes technologijas, tačiau jie tebėra priklausomi nuo tradicinių logistikos paslaugų teikėjų. Pavyzdžiui, „Amazon“, „Business Insider“ metų pradžioje atliktų skaičiavimų duomenimis, yra 20 skirtingų transporto ir logistikos kompanijų klientė tam, kad kasmet galėtų pristatyti daugiau nei 600 milijonų siuntinių.
Anot ekspertų prognozių, „Amazon“ pasinėrimas į logistikos verslą nebūtinai nustums pagrindinius krovinių perdavėjus į šalį. „Amazon“ yra orientuota į „paskutinio kilometro“ siuntų pristatymo etapą, kas tėra tik mažytis žingsnis tradicinės logistikos paslaugų teikėjų versle. O priešintis tokiam „Amazon“ atsidavimui užsiimti ir mažmenine prekyba, ir transportavimo paslaugomis galima būtų tik nesiimant jokių veiksmų ir tęsiant įprastą darbą, bandant bendradarbiauti su „Amazon“ pristatant didžiulį kiekį siuntų tolimaisiais reisais ir paliekant „paskutinio kilometro“ pristatymo etapą jiems arba gerai apgalvota strategija varžantis su „Amazon“ teikiant jau gerai išbandytus logistikos sprendimus jų tiesioginiams konkurentams.
Įmonėje „AsstrA Associated Traffic AG“, bendradarbiavimo galimybių potencialą mes laikome patrauklesniu nei intensyvią konkurenciją. Be to, kiekvienai logistikos įmonei derėtų mąstyti plačiau ir galvoti keliais žingsniais į priekį: pramonės monopolizacija niekada teigiamai neatsiliepia klientams, kadangi paslaugų kainos monopolizuotoje rinkoje turi tendenciją kilti.
Siekiant, kad „paskutinio kilometro“ siuntų pristatymo etapas atneštų daugiau pelno, įmonės turi vykdyti trumpesnius reisus, kiekviename sustojime iškraunant kuo daugiau siuntų. „Amazon“ siuntų kiekis yra nepakankamas, kad galėtų tai įgyvendinti. Tačiau tai puiki proga įsiterpti kitiems logistikos paslaugų teikėjams. Dalinių krovinių teikėjai geba sujungti skirtingų mažmenininkų siuntas ir gabenti jas viena transporto priemone. Tai itin ekonomiška, be to, sunkvežimis, konteineris, vagonas ar orlaivis niekada nėra tuščias kelyje atgal.
Dar viena galimybė tapti partneriais slypi infrastruktūros bei sandėliavimo paslaugų vystyme. Kadangi, bent jau šiuo metu, „Amazon“ dar nepriklauso tiek, kad būtų pilnai patenkinti jų verslo poreikiai.
Kitavertus, konkuruoti su „Amazon“ visgi gali būti kai kurių mažmenininkų ir logistikos paslaugų teikėjų sprendimas. Jei šis e. komercijos milžinas ir toliau plėtos savo transportavimo galimybes, kiti mažmenininkai, besinaudojantys „Amazon“ platforma, nustos teikti „Amazon“ jų įslaptintus pardavimų duomenis, kadangi „Amazon“ galėtų juos lengvai panaudoti ir tiems patiems klientams pasiūlytų pigesnes pristatymų kainas. Žvelgiant iš tolimesnės perspektyvos, tai galėtų netgi išbalansuoti rinką.
Pagrindiniai „Amazon“ konkurentai, teikiantys „paskutinio kilometro“ siuntų pristatymo paslaugas, pasitelks savo transporto verslo eksploatavimo patirtį, patobulins teikiamų paslaugų kokybę, kainų politiką bei investuos į greitesnio siuntų pristatymo technologinius sprendimus. Tai padidins patenkintų klientų kiekį bei jų lojalumą. Įmonės, kurių verslui „Amazon“ veiksmai turės tiesioginės įtakos, atsižvelgs į visas priemones, skirtas dinamiškai, segmentuotai ir konkurencingai, o ne monopolinei rinkai palaikyti.
Tarptautinėje transporto ir logistikos įmonėje „AsstrA“ dirbantys analitikai įžvelgia technologinio renesanso pradžios potencialą kompiuteriu valdomame logistikos versle. Pardavimų tempo sulėtėjimas ar svarbių klientų praradimas daugiau negąsdins tradicinės logistikos įmonių, kurios sugebės sėkmingai pritaikyti inovacijas savo organizacinėse bei eksploatacinėse verslo struktūrose.