Per pastarąjį dešimtmetį visoje Europos Sąjungoje (ES) asmenų, perkančių internetu, padaugėjo beveik dvigubai. Vis didesnis domėjimasis elektronine prekyba fiksuojamas ir Lietuvoje, kur šiuo metu dažniau nei kas trečias tautietis perka internetu.
Naujausiais Europos Komisijos duomenimis, per dešimt metų internetu perkančių asmenų skaičius beveik padvigubėjo. 2007-aisiais ES šalyse vidutiniškai internetu pirko beveik trečdalis (29,7 proc.) gyventojų, o šiandien elektronine prekyba naudojasi daugiau kaip pusė (55 proc.) gyventojų.
Sparčiai augantis pasitikėjimas e. prekyba turi įtakos ES šalių vartotojų elgsenos pokyčiams. Šiųmetė ES vartotojų sąlygų suvestinė rodo, kad vis labiau populiarėja pirkimas užsienio šalių elektroninėse parduotuvėse. Pasitikėjimas elektronine prekyba išaugo 12 procentinių punktų pirkimo toje pačioje šalyje atvejais ir 21 procentinių punktų, kai perkama kitoje ES valstybėje narėje. Tai rodo ir augantis per Lietuvos paštą pristatomų tarptautinių pašto siuntų srautas. Vien šiais metais iš užsienio į Lietuvą atkeliavo 13,3 proc. daugiau pašto siuntų nei pernai. Daugiausia jų atkeliauja iš elektroninės prekybos milžine laikomos Kinijos.
„Šiandien internetinis pirkėjas turi visas galimybes ieškoti pirkinių be laiko ir geografinių ribojimų. Elektroninė prekyba, sėkmingai įveikusi valstybių sienas, pirkimą padarė greitu, paprastu ir žymiai mažiau pastangų reikalaujančiu procesu.
Elektroninė prekyba iš esmės pakeitė žmonių apsipirkimo įpročius, konkurenciniai svertai dabar atsidūrė pirkėjų pusėje. Neiškeldami kojos iš namų žmonės stebi, ką prekybininkai jiems siūlo, ir pasirenka priimtiniausius pasiūlymus. Elektroninėse parduotuvėse žmonės randa įvairesnę prekių ženklų ir produkcijos pasiūlą, neretai ir patrauklesnių kainų“, – teigia Lietuvos pašto rinkos tyrimų vadovė, e. prekybos ekspertė Edita Jurkienė.
Pasak E. Jurkienės, elektroninė prekyba Lietuvoje pradėjo plėtotis po 2000 metų, tačiau pastarąjį dešimtmetį fiksuoti ryškiausi pokyčiai. Lietuvos statistikos duomenimis, šiuo metu internetu perka 38 proc. interneto paslaugų naudotojų. Nuo 2007-ųjų, kai Lietuvoje internetu pirko vos 6 proc. internautų, asmenų, perkančių internetu, dalis per dešimtmetį išaugo net 6,3 karto.
Tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse, dažniausiai internetu perkami drabužiai, kosmetika ir parfumerija, namų apyvokos prekės, buitinė įranga, elektros prietaisai bei knygos.