Žiniasklaidoje pasirodė informacija, kad praeitais metais „Google“ bandė nusipirkti pastaraisiais metais ypač išpopuliarėjusį socialinį tinklą „Snapchat“. Deja, šio tinklo įkūrėjas ir vadovas Evanas Spiegelis atmetė gana dosnų pasiūlymą, rašoma technologijų portale „Techcrunch“.
Paieškos milžinė „Google“ jau beveik dešimt metų, tačiau vis nesėkmingai bando įkelti koją į socialinių tinklų sferą. „Google+“ „Orkut“, „Buzz“, „Wave“ ir smulkesni bandymai nusipirkti arba sukurti bei įsukti savo socialinį tinklą vienaip ar kitaip nepavyko. Visgi tikrai negalima kaltinti „Google“ bandymų stoka – neseniai „Business Insider“ žurnalistas Alexas Heathas atskleidė, kad praeitais metais paieškos milžinė derėjosi su „Snapchat“ dėl šio socialinio tinklo įsigijimo.
„Snapchat“ išpopuliarėjo dėl vienos savo genialios šiems laikams funkcijos – automatiškai išsitrinančių nuotraukų bei filmukų. Paaugliams ir vaikams tai tobulas bendravimo būdas – nufotografuoji ar nufilmuoji kokią išdaigą ar kvailystę, nusiunti ją draugui ar draugei, o gavėjui pamačius žinutę, ji ištrinama.
Šaltiniai skelbia, kad E. Spiegelis atmetė „Google“ pasiūlymą kaip ir daugelį panašių. Visai suprantama, kad žymųjį verslininką apakino šlovė ir šioks toks gobšumas. Juk prieš ketverius metus E. Spiegelis atmetė „Facebook“ pasiūlymą parduoti „Snapchat“ už tris milijardus JAV dolerių. Ir tai buvo geras sprendimas, mat šį pavasarį, kai „Snapchat“ tinklo savininkė kompanija „Snap Inc“ pradėjo prekybą savo akcijomis vertybinių popierių biržoje, jos vertė buvo pakilusi dešimteriopai – iki 30 mlrd. JAV dolerių.
Tiesa, šiandien gali būti, kad jam tenka graužtis nagus, nes po sėkmingo starto biržoje, „Snap Inc“ rinkos vertė „nuslydo“ iki dvigubai mažesnės – šiandien kompanija vertinama tik 15 mlrd. dolerių. Priežastis paprasta – „Facebook“ pasiūlymų neatsisakę ir po didžiojo brolio sparnu prisiglaudę „Instagram“ bei „Whatsapp“ pamažu diegia beveik visiškai identiškas „Snapchat“.
„Google“ atstovai atsisakė komentuoti gandą apie pasiūlymą įsigyti „Snapchat“, o „Snap Inc“ išvis paneigė šią informaciją. Gali būti, kad išties „Google“ pasiūlymas buvo labai preliminarus, juolab, kad į „Snap Inc“ investavo „Google“ valdomas „CapitalG“ fondas, dar padidindamas arogantiškojo socialinio tinklo vertę. Tiesa, svarbu prisiminti, kad aukščiausi „Google“ ir „Snapchat“ „ešelonai“ visada buvo draugiški vieni kitiems – paieškos milžinės valdybos pirmininkas Ericas Schmidtas patarinėjo E. Spiegeliui, tuo tarpu „Snapchat“ buvo įsipareigojęs per penkerius metus skirti du milijardus dolerių „Google Cloud“ hostingo paslaugai.
Jei E. Spiegelis įgytų šiek tiek kuklumo ir apsvarstytų jėgų sujungimą su „Google“, laimėtų abi kompanijos. „Google“ pagaliau turėtų savo socialinį tinklą, kurį visgi sunku būtų sugadinti, juolab, kad paieškos milžinė galėtų padėti „Snapchat“ savo turimais duomenimis apie interneto vartotojus, patirtimi analizuojant šią informaciją bei giliomis žiniomis apie internetinę reklamą.
„Snapchat“ galėtų skirti daugiau pinigų naujų socialinio tinklo galimybių kūrimui, ypač papildytosios realybės srityje, kur labai praverstų „Google“ laboratorijose kuriami sudėtingi vaizdų atpažinimo bei paieškos algoritmai. O kur dar sinergija, kuri ateina į galvą prisiminus abiejų kompanijų bandymus išmaniųjų akinių srityje – sujungus jėgas, galbūt gimtų tikrai kokybiškas „Google Glass“ ir „Snap Spectacles“ hibridas.