Išmanų, tyliai veikiantį ir lengvai valomą maisto ir gėrimų plaktuvą „Millo“ sukūrę ir užpatentavę lietuviai per 30 dienų pritraukė 90 tūkst. eurų investicijų iš užsienio. Prieš mėnesį sutelktinio finansavimo (angl. crowdfunding) platformoje „Kickstarter“ startavę lietuviai sėkmingai pasiekė užsibrėžtą tikslą ir pritraukė užsakymų už daugiau nei 80 tūkst. svarų sterlingų (90 tūkst. eurų).
Į lietuvių sukurtą išmanųjį plaktuvą investavęs verslininkas Vladas Lašas drąsina ir kitus tapti verslo angelais bei patarėjais startuolių kūrėjams.
„Džiaugiuosi būdamas kartu su šia jauna, bet labai kvalifikuota ir ambicinga komanda. Stengiuosi padėti ne tik investicijomis, bet ir dalindamasis savo ryšiais bei sukauptu patyrimu. Manau, kad vyresnieji verslo kūrėjai galėtų drąsiau investuoti į startuolius Lietuvoje – tapti verslo angelais ir patarėjais startuolių kūrėjams. Tai labai įdomi, prasminga ir svarbi Lietuvos ateičiai veikla“, – sako V. Lašas.
„Kickstarter“ platformos pagalba, jau virš 125 tūkst. idėjų autoriams pavyko sėkmingai pritraukti investicijas, o bendra projektų surinktų pinigų suma – virš 3 milijardų JAV dolerių.
„Kickstarter“ yra pasirinkimas #1 iš visų sutelktinio finansavimo platformų dėl aukštos projektų kokybės ir sėkmės istorijų. Projektai kruopščiai atrenkami ir tikrinami ar idėjų autoriai gebės išpildyti savo pažadus. Gavome pastabų ir mes, tačiau per porą dienų pavyko viską suderinti. Pagal 2017 m. oficialią statistiką vos 1 % „Kickstarter“ startavusių projektų pavyksta surinkti virš 100 tūkstančių JAV dolerių. Todėl su visa komanda be galo džiaugiamės pasiektu rezultatu“, – pasakoja „Millo“ išradėjas Ruslanas Trakšelis.
Lietuva nepatenka tarp valstybių, kurių gyventojai gali registruoti savo kampanijas „Kickstarter“ platformoje, todėl savo projektą lietuviai leidžia iš naujai įkurtos įmonės „Millo Appliances Limited“ Jungtinėje Karalystėje, Kembridže.
„Pagrindinis tikslas buvo pasitelkus „Kickstarter“ pasitikrinti pasaulinę rinką – kokio plaktuvo žmonėms reikia, kokios šalys labiausiai domisi. Kasdien, iš viso pasaulio gauname daugybę laiškų, žinučių iš žmonių, kurie žavisi ir palaiko idėją“, – sako R. Trakšelis.
Išradėjas taip pat sulaukė daugybės užklausų atsiųsti „Millo“ demonstracines versijas siekiant paruošti produkto apžvalgas iš „TechCrunch“, „CBS“, „MacLife“ bei kitų.
Kampanijos metu susilaukta dėmesio ir iš potencialų investuotojų bei platintojų.
Aktyviausiai lietuvių sukurtą trintuvą pirko Jungtinių Valstijų, Kanados, Australijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos gyventojai. Nustebino tai, jog užsakymų buvo net iš Honkongo, Indijos, Japonijos, Jungtinių Arabų Emyratų.