Išmaniosios technologijos diegiamos ir į prekybą. Vienas didžiausių Europos prekybos koncernų OTTO savo klientams, svarstantiems, kurį dulkių siurblį ar skalbimo mašiną pirkti, siūlo susipažinti su kitų vartotojų atsiliepimais, kurie rūšiuojami pasitelkus dirbtinį intelektą.
Perkant internete dažnai rekomenduojama paskaityti kitų pirkėjų paliktus atsiliepimus apie norimą pirkinį. Tačiau šių atsiliepimų ir apžvalgų gali būti labai daug, o iš eilės skaitomi komentarai – nesuteikti vertingos informacijos.
„Ar šie batai yra patogūs bėgimui ant kietos dangos?“, „Ar ši skalbimo mašina garsiai ūžia?“ – tai tik keletas klausimų, kurių norėtų paklausti pirkėjai norimą pirkinį įsigijusių ir jau išbandžiusių žmonių. Tačiau atsiliepimus paliekantys vartotojai nebūtinai mini kitiems pirkėjams rūpimus dalykus. OTTO pasiūlė unikalią savo atstovaujamų prekių įvertinimo funkciją. Vartotojai gali filtruoti el. parduotuvėje paliktus atsiliepimus pagal jiems aktualiausius kriterijus ir taip gauti naudingos informacijos, kaip kiti vartotojai vertino konkrečius gaminius.
„Niekas nenori renkantis skalbimo mašiną skaityti tūkstančio atsiliepimų, tačiau kitų vartotojų nuomonė yra svarbus informacijos šaltinis, turintis didelę įtaką pirkimo procesui. Todėl svarbu, kad vartotojai galėtų lengvai pasiekti jiems reikalingą informaciją“, – teigia OTTO rinkodaros atstovas Marc Opelt.
Šioje vietoje pagelbėjo dirbtinis intelektas. Paieškos algoritmas automatiškai atpažįsta dažniausiai minimus aspektus ir nustato jų toną – ar komentaras yra pozityvus, negatyvus ar neutralus. Tokiu būdu vartotojui pateikiama tam tikra atsiliepimų apžvalga, kurioje jis gali rinktis, kokie kriterijai apie norimą daiktą jam yra svarbiausi. Pavyzdžiui, atsiliepimuose apie skalbimo mašinas dažniausiai minimas jų veikimas ir skalbimo rezultatas.
Šiuo metu Europai skirtoje el. sistemoje filtruojami visų produktų kategorijų atsiliepimai – iš viso virš 2,1 mln. atskirų prekių puslapių, kuriuose vartotojai vertina savo sėkmingus pirkinius. Atsiliepimų rūšiavimo algoritmui pasitelktas dirbtinis intelektas leidžia naudoti „mašinos mokymosi“ modelį, kuris analizuoja kiekvieną paliktą komentarą. Kasnakt algoritmas sulaukia beveik milijono atsiliepimų.
„Lietuvai skirtoje el. parduotuvėje šiuo metu nėra komentavimo galimybės, ją planuojame įjungti kartu su atsiliepimų rūšiavimo sistema. Tikime, kad toks privalumas bus palankiai įvertintas mūsų klientų. Bet kokiu atveju dirbtinis intelektas neišvengiamai formuoja elektroninę prekybą. Atsiliepimų rūšiavimas yra puikus pavyzdys, kaip mašinų mokymasis gali pagerinti pirkėjų patirtį“, – komentuoja otto.lt atstovas Andrius Moskvičiovas.
Šiuo metu OTTO europinė sistema naudoja CERN laboratorijoje sukurtą dirbtinio intelekto technologiją prekių sandėlio valdymui. Dirbtinis intelektas 90 proc. tikslumu apskaičiuoja, ką pirks vartotojai, ir savarankiškai, be žmonių įsikišimo užsako prekių papildymą iš tiekėjų.