„Lexus“ hibridiniai automobiliai išlieka neginčijamais Lietuvos rinkos lyderiais. Japonų gamintojas pernai šalyje pardavė daugiau nei du šimtus „premium“ klasės hibridų. Palyginimui, visi kiti gamintojai kartu sudėjus pardavė vos dešimt tokio tipo automobilių.
Lietuvoje pernai iš viso nupirkta 205 „premium“ klasės „Lexus“ hibridinių modelių. „Lexus“ atstovybės Lietuvoje skaičiuoja nuo 2006 m. iki šių metų kovo iš viso pardavę 854 „premium“ klasės hibridinius automobilius. Per tą patį laikotarpį likę gamintojai jų pardavę viso labo 39.
Nuo 2005 metų, kai rinkoje pasirodė pirmas hibridinis visureigis „RX 400h“, pasaulyje iš viso parduota per milijoną „Lexus“ hibridinių modelių. Iš visų „Lexus“ markės automobilių, parduotų praėjusiais metais, hibridai sudarė net 88,89 proc.
Pasak „Lexus Vilnius“ vadovo Edmundo Povilausko, tokią sėkmę nulėmė „Lexus“ sugebėjimas efektyviai suderinti optimalų galingumą užtikrinančias inovacijas bei žaliąsias technologijas.
© Karolio Kavolėlio, Alfa.lt nuotr.)
„Vairuojant „premium“ klasės hibridą nebereikia derėtis su savo sąžine. Aukščiausio lygmens techninės savybės jame susijungia su ekologija. Stebėdami klientų įpročius aiškiai matome, kad žmonės daug mieliau renkasi automobilį su hibridiniu varikliu, o ne su aplinką teršiančiu dyzeliniu ar benzininiu“, – sako jis.
E. Povilauskas netgi pastebi, kad klientai, kurie pirmąjį savo hibridinį automobilį įsigijo prieš maždaug dešimtmetį, vėliau rinkdamiesi naują transporto priemonę vėl ieško hibrido.
„Visiškai nepagrįstos baimės, kad hibridinė technologija netinka mūsų klimato sąlygomis. Priešingai, ji tinka netgi geriau. „Lexus“ automobiliuose naudojamos inovatyvios technologijos yra kruopščiai išbandytos ir puikiai veikia bet kokiu oru“, – tikina „Lexus“ atstovas.
Anot „Lexus Kaunas“ vadovo Vytauto Naujalio, Lietuvos rinka Europos kontekste šiek tiek išsiskiria. Jeigu likę europiečiai labiau linkę pirkti iš elektros tinklo įkraunamus hibridus, tai lietuviai pirmenybę teikia belaidėms technologijoms.
„Žmonės daug kalba apie tolimą ateitį, kai automobiliuose nebereikės vairuotojų, o vietoje degalų bus naudojamas vandenilis. Kurti tokius futuristinius planus tikrai įdomu ir, ko gero, tokia ir bus automobilių pramonės ateitis. Tačiau jau ir šiandieninės technologijos pasiekusios itin aukštą lygį. Dabartiniuose hibriduose naudojami sprendimai, apie kuriuos dar visai neseniai buvo galima nebent skaityti mokslinės fantastikos knygose“, – teigia V. Naujalis.