Oro tarša miestuose kasmet pražudo apie 5,5 milijono gyventojų pasaulyje. Transportas sudaro 70 proc. taršos mieste.
Europos šalys sparčiai sprendžia šią problemą diegdamos elektromobilių bei jų įkrovos stotelių tinklą, kurdamos mokestines lengvatas įmonėms ir gyventojams, važinėjantiems elektromobiliais.
Lietuva kol kas stipriai atsilieka nuo ES vidurkio. 2016 m. gruodį Lietuvoje buvo registruota 350 elektromobilių ir veikė 45 įkrovimo stotelės.
Elektromobilių skaičius 2016 m. gruodį Lietuvoje ir kitose šalyse:
- Lietuva – 350
- Ispanija – 8450
- Švedija – 30540
- Vokietija – 74754
- Jungtinė Karalystė – 91627
- Prancūzija – 108065
- Nyderlandai – 113636
- Norvegija – 135276
Viešų stotelių skaičius: Lietuvoje – 45, Nyderlanduose – 26700, daugiausiai iš ES šalių.
Lietuvai, norint pasivyti išvardintų šalių vidurkį, 2016 metų gale turėjo veikti 706 įkrovimo stotelės ir keliuose važinėti 14720 elektromobilių! Per metus būtų sudeginta 12940 tonų mažiau kuro ir sumažinta 10300 tonų CO2 tarša.
Tokius skaičius ir faktus pateikė Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas Laurynas Jokužis.
Kas gali paskatinti žmones rinktis elektromobilius? Leidimas važiuoti A juosta, nemokamas parkavimas mieste, specialūs numeriai, kaip EV serijos, pavyzdžiui, EV1234, – ši maža dalis privilegijų, kaip rodo faktai, nepadarė reikiamos įtakos automobilių pasirinkimams.
„Reikia keisti valstybės politiką – kuo mažesnė CO2 tarša, tuo didesnė subsidija, o dyzeliniai automobiliai, labiausiai teršiantys orą, apmokestinami labiau“, – siūlo septynerius metus elektromobiliu pats važinėjantis L. Jokužis.
Jaunąją kartą reikia nuo mažens auklėti, kad renkantis transporto priemonę atsižvelgtų į ekologiškumą, taršą, gamtos saugojimą. Taip pat visuomenėje dar gajūs mitai, kad elektromobiliai nevysto didelio greičio, greitai išsikrauna jų baterijos, nepakanka nuvažiuoti dideliems atstumams, netinkami Lietuvos klimatui ir pan.
Tuo įsitikino Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas L. Jokužis per lietuviškų elektromobilių pristatymą Kauno moksleiviams, kai teko paneigti visus mitus.
Elektromobilių ir jų galimybių, šiuolaikinių technologijų ir naujovių pristatymas Kauno moksleiviams buvo viena iš edukacinio turo po Lietuvos mokyklas „Būsimiesiems išradėjams – kuo patraukli mokslininko karjera“ dalis.
Daugumai moksleivių buvo staigmena, kad elektromobilis gali visiškai pateisinti net sportinius automobilius mėgstančių lūkesčius, jog elektromobilio trauka visada išlieka tokia pat gera, nesvarbu, koks išvystytas greitis.
Asociacijos vadovas L. Jokužis pristatė elektromobilių istoriją,techninį jų tobulėjimą, perspektyvas, papasakojo, kaip šiuolaikiniai mokslo išradimai saugo pasaulį, atkreipė dėmesį į pagrindinį elektromobilio privalumą – ekologiškumą ir nulinę taršą.