Europarlamentarai siekia suvienodinti reklamos ribojimą ir europinės produkcijos kiekio reikalavimus tradicinėje televizijoje bei internetinėse vaizdo platformose. Tam antradienį pritarė Europos Parlamento (EP) Kultūros ir švietimo komitetas.
Dalijimosi vaizdo medžiaga platformos turėtų suteikti galimybę žiūrovams pažymėti netinkamą turinį – skatinantį prievartą, neapykantą ar terorizmą, taip pat gauti atsakymą apie pritaikytas priemones.
EP nariai taip pat siūlo uždrausti tiesioginę ir netiesioginę tabako gaminių (įskaitant elektronines cigaretes) reklamą visoje televizijoje ir interneto vaizdo platformose, o alkoholio reklamą – visose vaikams skirtose transliacijose.
Kartu siūloma sušvelninti reklamos kiekio ribojimą televizijoje: panaikinti nuostatą, kokia dalis reklamos gali būti rodoma per valandą, o palikti tik 20 proc. reklamos ribą per parą.
Šiuo metu televizijoje galioja reikalavimas tam tikrą dali laiko rodyti Europoje pagamintą produkciją, o interneto vaizdo platformoms tokio reikalavimo nėra. Europos Komisija siūlė įtvirtinti 20 proc. mažiausią europinės produkcijos ribą ir televizijoje, ir internete, o europarlamentarai siekia ją padidinti iki 30 proc.
Be to, ES šalims siūloma suteikti teisę įpareigoti internetines vaizdo platformas finansiškai prisidėti prie europinės vaizdo produkcijos kūrimo – arba tiesiogiai, arba mokant į tam skirtą nacionalinį fondą. Jei portalas veikia keliose ES šalyse, mokestį siūloma skaičiuoti pagal toje šalyje uždirbamo pelno dalį.
Visas Europos Parlamentas dėl šių pataisų ketina balsuoti Strasbūre gegužės 15 d. Tądien ketinama suteikti mandatą EP derybininkams derėtis su ES Taryba dėl galutinio direktyvos teksto.