Elektroninė prekyba kasdieniniame gyvenime užima vis didesnį vaidmenį ir tai patvirtina naujausi „2017 Masterindex“ tyrimo duomenys bei mokėjimų įstaigos „Paysera“ turima įmokų surinkimo statistika.
Tyrimas atskleidė, kad praėjusiais metais net 25 proc. europiečių, turinčių prieigą prie interneto, apsipirko elektroninėse parduotuvėse bent kartą į savaitę, o 60 proc. apsipirko bent kartą į mėnesį. Tuo tarpu bent kartą į dieną apsipirko tik 6 proc. europiečių, tačiau Lietuva lenkia šį vidurkį.
Tiek lietuviai, tiek ir lenkai pirmauja pagal procentą pirkėjų apsiperkančių internetu kasdien. Kaip rodo „2017 Masterindex“ tyrimas, kasdien internetu apsiperka net 9 proc. lietuvių turinčių prieigą prie interneto ir tai yra daugiau nei Jungtinėje Karalystėje, kurioje 8 proc. apsiperka internetu bent kartą į dieną.
Tuo tarpu kitos Baltijos šalys, Latvija ir Estija, atsidūrė šio sąrašo apačioje, nes tik 2 proc. perkančių internetu tai daro kasdien.
Elektroninės prekybos augimo tendencijas patvirtina ir „Paysera“ mokėjimų sistema teikianti įmokų surinkimo paslaugas elektroninėms parduotuvėms. Anot „Paysera“, jų paslaugomis naudojasi apie 90 proc. elektroninių parduotuvių Lietuvoje, tad bendras visos šalies elektroninės prekybos augimo tendencijas – nesunku nustatyti.
„Paysera“ generalinis direktorius Kostas Noreika teigia, kad praėjusiais metais lietuviai dažniau atsiskaitė internetu, o įmokų klientų e. parduotuvėse 2016 metais surinkta buvo 34 proc. daugiau nei 2015 metais.
„Surinktų įmokų suma praėjusiais metais pasiekė 131 mln. EUR, kai tuo tarpu 2015 metais buvo 98 mln. EUR. Žvelgiant į kelių metų augimo tendenciją, tai įmokų surinkta 94 proc. daugiau nei 2014 metais“, – tikina K. Noreika.
Verslininkas mano, kad vis didesniam lietuvių susidomėjimui pirkti prekes internetu turėjo tai, kad vis daugiau įprastinės prekybos keliasi į internetą ir vis daugiau prekių pasiūloma įsigyti internetu. Kita priežastis yra tai, kad kasdienines prekes Lietuvoje pristatyti netrunka ilgai, tad užsisakius maisto ar kitų prekių jas jau kitos dienos ryte galima gauti tiesiai į namus.
„Be abejonės, vienas iš pagrindinių paskatinimų yra tai, kad apsiperkant internete taupomas ir laikas, ir pinigai. Dažnai žmonės užsisako prekes internetu, nors atvyksta jų atsiimti į vietą. Tai vyksta dėl to, kad užsisakant internetinėje parduotuvėje yra pigiau nei perkant fizinėje prekybos vietoje“, – teigia „Paysera“ vadovas.
Lietuvos statistikos departamento duomenimis, pardavimai paštu arba internetu 2016 metais išaugo 25,8 proc., o apyvarta siekė 274 mln. EUR.
K. Noreika įsitikinęs, kad artimiausiais metais elektroninės prekybos apyvartų augimas nelėtės.
„Jau iš pirmų šių metų mėnesių matome, kad 2017 metais Lietuvos elektroninės prekybos apyvarta toliau augs ir bus bent 25 proc. didesnė nei praėjusiais. Kaip žinia, pirmieji metų mėnesiai po švenčių nėra patys geriausi prekybininkams, tačiau net ir metų pradžia nuteikia optimistiškai“, – sako verslininkas.
Prognozuojama, kad bendra Europos elektroninių parduotuvių apyvarta iki 2018 metų pasieks net 660 mlrd. EUR apyvartą.