ES statistikos agentūros „Eurostat“ duomenims, apie pusę šalies interneto vartotojų prekes pirko internetu. Dėl šios priežasties Lietuvoje atsiranda vis daugiau savo paslaugas siūlančių parduotuvių internetinėje erdvėje. Sparčiai augant elektroninei prekybai, kartu su ja didėja ir pažeidimų skleidžiant reklamą internete. Kaip viena iš reklamos naudojimą prižiūrinčių institucijų – Konkurencijos taryba, 2016 metais didžiąją dalį baudų bendrovėms skyrė būtent už šiuos pažeidimus.
Internetinėje prekyboje kaina tampa itin reikšmingu vartotojų elgsenai įtaką darančiu veiksniu, nes vartotojams yra prieinama tik ribotos apimties informacija apie prekę. Vartotojai priimdami sprendimą dėl prekės įsigijimo internetu neturi galimybių prekių realiai pamatyti, paliesti, įsitikinti jų kokybe. Tokiu atveju internete skelbiama informacija apie prekių kainas, nuolaidas bei vartotojo gaunamą ekonominę naudą daro ypatingai didelę įtaką vidutinio vartotojo sprendimui dėl prekės įsigijimo.
„Palyginamųjų kainų naudojimas reklamose vienas iš veiksnių, kuris neretai nulemia vartotojo vienokį ar kitokį sprendimą. Tarkime, jeigu reklamoje yra nurodoma didesnė nei iš tikrųjų palyginamoji kaina, vartotojai gali klaidingai suvokti reklamuojamo pasiūlymo vertę kaip didesnę nei ji yra iš tikrųjų. Tokiu atveju reikėtų įvertinti ar vartotojai žinodami teisingą informaciją apie realią reklamose nurodytų pasiūlymų naudą, būtų taip pat priėmę sprendimą įsigyti reklamuojamas prekes“, – įžvalgomis dalinasi tarptautinės advokatų kontoros VILGERTS partneris Raimundas Moisejevas.
Pasak R. Moisejevo, įmonės naudoja du pagrindinius prekių kainų palyginimo būdus. Vienas jų, kai įmonė vykdanti savo veiklą internetinėje prekyboje lygina kelias skirtingas savo taikytas kainas. Kitas būdas, kai įmonė lygina savo ir konkurentų kainas.
Įmonei lyginant savo prekės pardavimo kainą su anksčiau taikyta kaina, rekomenduojama naudoti palyginimui kainą, kuri buvo taikyta bent 16 dienų per paskutines 30 dienų iki „akcijos“ kainų taikymo. Palyginimui rekomenduojama naudoti tik tas anksčiau taikytas kainas, kurios paskutinį kartą taikytos ne seniau nei prieš 6 mėnesius. Jeigu produktas pristatomas vartotojams pirmą kartą, įmonė skelbiamose reklamose neturėtų lyginti pardavimo kainos su ateityje ketinama taikyti (aukštesne) kaina. Svarbu pabrėžti, kad reikia lyginti tokiu pačiu būdu parduodamų prekių kainas.
Įmonėms norinčioms palyginti savo ir konkurentų prekių pardavimo kainas, privaloma laikytis šių pagrindinių kriterijų: pateikti teisingą konkurento prekės kainą; lyginti tuo pačiu laikotarpiu taikytas savo ir konkurento kainas; tiesiogiai ar netiesiogiai nurodyti konkurentą, kurio prekės naudojamos palyginimui; nurodyti konkurento užfiksuotų prekių kainų datą ir vietą.
Pastebėjus klaidinančią ar netinkamai skleidžiamą reklamą internete, įmonės gali kreiptis į reklamos naudojimą prižiūrinčią instituciją – Konkurencijos tarybą dėl reklamos skleidimui nustatytų reikalavimų pažeidimų.