Daugelis įmonių jau senokai naudoja specialias programas, skirtas ryšiams su klientais valdyti (CRM), tačiau yra bendrovių, kurios šio žingsnio dar nežengė. Pasak specialistų, būtent dabar yra laikotarpis, kai reikėtų tuo pasirūpinti, nes verslas, neturintis tokių priemonių gali tapti nekonkurencingu.
„Šiame skaitmeniniame amžiuje be klientų elgesį ir įpročius analizuojančios programinės įrangos tinkamai plėtoti verslą gali būti labai sunku. Kaip dabar neįsivaizduojame įmonės, naudojančios faksą vietoje elektroninio pašto, taip netrukus bus neįmanoma įsivaizduoti ir verslo dirbančio be CRM programinės įrangos“, – aiškino verslo valdymo sistemas kuriančios įmonės „B-NOVO Technologies“ direktorė Daiva Jankuvienė.
Mobiliųjų telefonų gigantas „Nokia“ savo laiku pražiopsojo išmaniųjų telefonų bumą. O kiekviena įmonė dabar gali atsidurti panašioje padėtyje, jei konkurentai bus žingsniu priekyje ir geriau žinos savo klientų poreikius bei sugebės juos greičiau ir geriau patenkinti.
„Įmonės, neturėdamos CRM sistemos dažniausiai susiduria su informacijos neišlikimo problema. Pavyzdžiui, kai reikia žinoti kas buvo kalbėta su klientu ir laikytis sutartų sąlygų, tokia informacija pasimeta dažniausiai. Taip pat didelė problema yra, kad tokios įmonės apskritai neturi informacijos kaupimo įpročio. O bendrovės, ankščiau įsigijusios CRM sistemą greičiau įgunda kaupti informaciją ir taip pralenkia konkurentus vien tuo, kad tikrai geriau pažįsta savo klientus“, – sakė pašnekovė.
Dar 1979 m. tarptautinė kompanija „Xerox“ sukūrė vaizdo įrašą, kuriame pristatė ateities viziją ‒ natūraliai bendraujantį ir visus žmogaus poreikius įgyvendinantį kompiuterį. „Xerox“ tuo metu neturėjo jokių galimybių sukurti tokio lygio įrenginio. Tačiau laikas bėgo, viskas tobulėjo ir šiandien mes tą ateities viziją jau beveik turime savo gyvenimuose.
Dabar mes galime neišėję iš namų sumokėti mokesčius, atlikti pinigines operacijas, apsipirkinėti ir daryti kitus kasdienius veiksmus nuotoliniu būdu. Žmonės dabar visada nori greitai ir patogiai gauti jiems reikalingą informaciją, prekę ar paslaugą.
Galima sakyti, kad techninė ir programinė įranga yra integruota į visus mūsų gyvenimo aspektus. Kišenėse nešiojamės įrenginius, šimtą kartų galingesnius už tuos, kurie padėjo nuskraidinti žmogų į mėnulį, jungiamės prie serverių, turinčių protu nesuvokiamus duomenų kiekius. Todėl sunku įsivaizduoti, kad greta tebeegzistuoja įsitikinimas, kad šiais laikais vis dar įmanoma viską atlikti tik su „rašikliu ir popieriumi“.
„Toks mąstymas trukdo verslui plėtotis. Neišnaudodamos CRM programų dabar suteikiamo pranašumo, įmonės rizikuoja savo ateitimi. Juolab, kad įsigyti tokias programas daugeliui bendrovių tikrai nėra neįkandama užduotis“, ‒ sako D. Jankuvienė.
Pasak jos, norėdamas efektyviai aptarnauti klientus, verslas visada turi būti pasirengęs greitai reaguoti į jų poreikius. Visiškai nesvarbu, ar tai būtų internetinė parduotuvė, statybinių prekių tiekėjas ar architektūros studija, reikalavimai iš esmės yra tie patys.
„Naudotis sistema, kuri leidžia jums geriau pažinti savo klientus, suprasti jų poreikius bei visada judėti į priekį nėra prabanga, tai – būtinybė. Nėra neaptarnaujamo kliento skaičiaus, tai tik programinės įrangos universalumo klausimas“, ‒ pastebi „B-NOVO Technologies“ direktorė D. Jankuvienė.