Siekdami kuo efektyviau planuoti ir išnaudoti laiką, įmonių steigėjai ir vadovai vis dažniau naudojasi e. paslaugomis, kurias siūlo tiek valstybės, tiek ir finansų institucijos. Praėjusiais metais 7 iš 10 naujų įmonių buvo įregistruotos internetu. Didelė dalis jų internetu rinkosi atlikti ir kitą būtiną žingsnį steigiant įmonę – atsidaryti kaupiamąsias banko sąskaitas.
Elektroniniu būdu įregistruojamų įmonių dalis per pastaruosius kelerius metus nuosekliai augo. Kaip rodo Registrų centro sukaupti duomenys, praėjusiais metais Lietuvoje buvo įregistruota 6318 naujų uždarųjų akcinių bendrovių. Net 70 proc. jų registravimuisi rinkosi elektroninę paslaugą.
Kaip pastebi Registrų centro Sertifikatų centro vadovas Mindaugas Žaliukas, dešimtmetį gyvuojantis e. parašas vis labiau atliepia vartotojų poreikius: „Prie vartotojų skaičiaus augimo, tikėtina, prisideda ir valstybinės institucijos, ir bankai, ir ryšio operatoriai – daugiausia sertifikatų išduodama į mobiliojo ryšio SIM korteles. E. parašas internete veikia kaip pasas, tad juo naudojantis galima identifikuoti save elektroninėje erdvėje ir taip susitvarkyti daugelį reikalų. Pastaraisiais metais šios paslaugos privalumus išbando vis daugiau naudotojų – šiuo metu Registrų centro teikiamu e. parašu naudojasi apie 240 tūkst. žmonių.“
„Aktyviai dirbdami su verslo klientais, pastebime, kad vis daugiau naujai steigiamų įmonių atstovų renkasi galimybę efektyviau atlikti visus būtinus žingsnius – internetu ne tik įregistruoja įmonę, bet ir, pavyzdžiui, atidaro kaupiamąją sąskaitą banke. Praėjusiais metais net 80 proc. įmonių, pasirinkusių atsidaryti kaupiamąją sąskaitą „Danske Bank“, tai padarė internetu“, – sako Benas Bagdonas, „Danske Bank“ Produktų ir kanalų plėtros departamento direktorius.
Verslo klientai tiek didžiuosiuose miestuose, tiek ir regionuose vis aktyviau domisi e. paslaugomis ir e. parašo suteikiamomis galimybėmis. Jis leidžia ne tik operatyviai tvarkyti naujos įmonės steigimo reikalus, bet ir efektyviai spręsti jau veikiančios bendrovės kasdienius finansinius klausimus: banko elektroninės bankininkystės sistemoje teikti prašymus, sudaryti ar keisti tam tikrų produktų sandorius. Taip pat – pasirašyti ir bankui pateikti sutartis, periodinės finansinės atskaitomybės dokumentus ir pan.
„Bankų paslaugos vis sparčiau kraustosi į elektroninę erdvę. Laiką taupantiems ir popierinių dokumentų pristatymo kaštų siekiantiems išvengti verslo įmonių vadovams ir kitiems įgaliotiems darbuotojams tai yra kur kas patogiau nei kelionė į banko skyrių. Matome, kad tokia tendencija įsitvirtinta vis labiau: palyginti su pirmuoju pusmečiu, antrąjį praėjusių metų pusmetį elektroniniu būdu jau pasirašyta dvigubai daugiau dokumentų“, – sako B. Bagdonas.
Per praėjusius metus, palyginti su 2015 m., „Danske Bank“ klientai beveik dvigubai dažniau jungėsi prie banko sistemų naudodami e. parašą. Tokių prisijungimų skaičius sudarė beveik penktadalį visų prisijungimų.