Nuo šių metų kovo 1 d. keičiasi keli „gemiusAudience“ interneto auditorijos tyrimo Lietuvoje taisyklių punktai, kuriais bus siekiama pagerinti Lietuvos interneto vartotojų naršymo patirtį bei išskaidrinti Lietuvos interneto rinką.
Vieningiems Lietuvos interneto rinkos standartams bei jos skaidrumui pritarė Interneto žiniasklaidos asociacija (IŽA), Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija (KOMAA) bei asocijuotoms struktūroms nepriklausančios žiniasklaidos planavimo agentūros („Open Agency“, „Inspired communications“ bei „Havas Media Group“ priklausančios agentūros). Teigiamai apie inicijuojamus pokyčius atsiliepė ir Lietuvos marketingo asociacija (LiMA), vienijanti per 800 rinkodaros specialistų Lietuvoje.
Pagal vieną iš naujai įsigaliojančių „gemiusAudience“ tyrimo taisyklių punktų, opa.gemius.lt (OPA – angl. online publishers audit) tinklapis, kuriame pateikiami oficialūs ir kasdien atnaujinami lietuviškų interneto svetainių lankomumo duomenys (realūs vartotojai, puslapių peržiūros, praleistas laikas), bus viešai prieinami visiems besidomintiems Lietuvos interneto rinka, tarp jų ir viešosioms įstaigoms, studentams bei mokiniams. Iki šiol šia svetaine galėjo naudotis tik tiesioginiai „gemiusAudience“ klientai. Latvijoje analogiškas tinklapis opa.gemius.lv viešai prieinamas jau nuo praėjusių metų lapkričio mėnesio.
Taip pat keičiasi svetainės rubrikų sub-domenų savininkystės taisyklė, pagal kurią interneto svetainei turi priklausyti ne mažiau kaip 51 proc. interneto svetainės rubrikų sub-domenų, kad jų lankytojų srautas būtų priskirtas bendriems to domeno interneto svetainės lankomumo duomenims. Šis pokytis padės ugdyti pasitikėjimą Lietuvos interneto rinka bei užtikrins jos skaidrumą, o tai tiesiogiai turės teigiamos įtakos visai rinkos plėtrai. Panašus sprendimas, inicijuotas šalių JIC (angl. Joint Industry Committee) buvo įgyvendintas Čekijoje bei Slovakijoje.
„Kaip „gemiusAudience“ produkto vadovas, visada džiaugiuosi, kai rinka priima vieningas taisykles ir standartus, kurie ne tik didina pasitikėjimą tyrimo duomenimis, bet tuo pačiu ir įneša skaidrumo į pačią rinką. Iš patirties žinome, kad svetainių savininkystės (angl. ownership of traffic) principo taisyklė yra ne visada lengvai įgyvendinama, tačiau Čekijos ir Slovakijos patirtis rodo, jog ilgalaikėje perspektyvoje tokie sprendimai atneša tik teigiamą naudą. Turint tokį rinkos sprendimą mūsų pareiga yra jį įgyvendinti“, – sakė „gemiusAudience“ tyrimo vadovas Lukas Vinkler.