Pirmą kartą Lietuvoje atlikus tarptautinį prekių ženklų tyrimą „Brand Capital“, paaiškėjo, kad 10 vartotojų mylimiausių, aukščiausią įvertinimą pelniusių prekių ženklų mūsų šalyje yra „Nokia“, „Senukai“, „Fairy“, TV3, “Karūna“, LNK, „Jacobs“, „Maxima“, „Švyturys“ ir „Hansabankas“. Tyrimą inicijavo viena didžiausių Lietuvos reklamos agentūrų „DDB Vilnius“.
Pasak Daivos Tonkūnienės, „DDB Vilnius“ klientų aptarnavimo direktorės, mylimiausių ženklų sąrašas rodo, kad mes labiausiai mylime tuos, kuriuos myli ir aplinkiniai. „Meilė prekės ženklams - užkrečiamas dalykas, todėl dešimtuke matome populiariausius, visuotinai priimtinus prekės ženklus. Džiaugiuosi į dešimtuką patekusiais lietuviškais prekių ženklais, taip pat smagu, kad „Nokia“ ir „Hansabanko“ ženklai buvo pripažinti mylimiausiais ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje bei Estijoje, - sakė ji.
Viso „Brand Capital“ pagalba buvo įvertinti 300 Lietuvos gyventojams žinomų prekių ženklų, o dešimt geriausiųjų buvo paskelbti reklamos ir rinkodaros specialistams skirtos konferencijos „Wazzap?! 2007“ metu, pirmą kartą pristačius tyrimą Lietuvoje.
Brand Capital“ naudoja savitą, suasmenintą kalbą prekės ženklams vertinti. Žinantieji prekės ženklą vadinami jo pažįstamais, o glaudesnį ryšį su prekės ženklu turintys vartotojai vadinami draugais ar mylimaisiais. Mylimieji ne tik norėtų įsigyti konkrečiu prekės ženklu žymimų gaminių, bet ir laiko ši ženklą savo mėgstamiausiu. Mylimiausi prekės ženklai - turintys didžiausią draugų ir mylimųjų skaičių.
Pasak D. Tonkūnienės, „Brand Capital“ išskirtinumas – jo atveriamos itin plačios galimybės rinkodaros ir reklamos specialistams. Tyrimas suteikia daug informacijos tiek apie prekių ženklus, tiek ir apie jų vartotojus. „Dabar galime pasakyti, kiek procentų “Švyturio” alaus mėgėjų nešioja akinius, laiko katę ar šunį namuose, mano, jog yra sąžiningi, tiki nežemiškomis būtybėmis ar horoskopais, pritaria Lietuvos įstojimui į ES, mėgsta flirtuoti, jaučiasi jaunesni nei atrodo, žino, ko gyvenime nori ir kaip tai pasiekti, kaip dažnai jie lankosi bažnyčioje, kiek kartų pernai pirko žaislą savo vaikui ar kuri dalis jų artimiausiu metu ketina imti paskolą iš banko, įsigyti motociklą ir pan.“, - sakė D. Tonkūnienė.
„Lietuvoje „Brand Capital“ bus naudingas įmonėms, kurios nori geriau pažinti tiek savo prekės ženklą, tiek ir vartotoją“, - sakė D. Tonkūnienė.
DDB reklamos agentūrų tinklas tyrimą pirmą kartą atliko 2000 metais 14-oje labiausiai išsivysčiusių pasaulio šalių. Išsami studija pirmiausia buvo skirta tarptautinių prekių ženklų situacijai tirti, bet geriau įvertinus „Brand Capital“ galimybes, jis imtas naudoti ir vietiniams prekės ženklams analizuoti ir vertinti. Šiemet šį tyrimą planuojama atlikti 30 pasaulio valstybių.
Atliekant „Brand Capital“ tyrimą Lietuvoje, reprezentatyvios kiekybinės apklausos metu buvo apklausta 1000 18-69 m. amžiaus Lietuvos gyventojų. Respondentai įvertino 300 įvairioms kategorijoms (bankai, avialinijos, alus, sultys, dienraščiai, telekomunikacijų paslaugos, kramtoma guma, kava, automobiliai ir kt.) priklausančių prekės ženklų, atsakė į daugiau kaip 400 klausimų apie savo laisvalaikį, nuostatas, idealųjį „aš“ ir pan.