Elektra ir dujos pernai šalies gyventojams ir verslui buvo įvedamos greičiau. Vidutinė elektros įvedimo trukmė pernai sumažėjo 20 kalendorinių dienų – nuo 78 iki 58 dienų, dujų – beveik 54 kalendorinėmis dienomis, nuo 216 iki 162 dienų, rodo elektros ir dujų skirstymo bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) duomenys.
Naujų klientų prijungimo prie elektros ir dujų skirstymo tinklų trukmė traukėsi dėl procesų skaitmenizavimo ir automatizavimo. Didžiausią poveikį tai turėjo dujų įvedimui – dokumentacijos ir procesų skaitmenizavimas prijungimo prie dujų tinklo trukmę leido sutrumpinti apie 30 kalendorinių dienų. Maža to, vienam klientui teikiamos dokumentacijos kiekis sumažėjo apie 60 puslapių. Klientams taip pat suteikta galimybė visą procesą atlikti be popierinių dokumentų – per savitarną www.manogile.lt.
Pasak ESO Paslaugų tarnybos direktoriaus Igno Pranskevičiaus, naujų klientų prijungimo trukmės rezultatas atspindi ESO pastangas supaprastinti ir sutrumpinti prisijungimo procesą naujiems klientams.
„Nauji klientai iš mūsų tikisi operatyvumo atliekant darbus, tad ir toliau nuosekliai dirbsime, kad elektros ir dujų įvedimas taptų paprastesnis, o procedūros ir reikalavimai būtų minimalūs ir aiškūs. Vien vidinių procedūrų optimizavimo nepakanka, nes didžiausią teigiamą efektą atneša procesą reglamentuojančių teisės aktų tobulinimas. Šioje srityje yra būtinas bendradarbiavimas su Energetikos ministerija ir kitomis valstybės institucijomis, kuris duoda akivaizdžių rezultatų. Matome dar daugiau galimybių terminų trumpinimui ir turime priemonių planą 2017 metais procesus toliau reikšmingai trumpinti“, – sakė I. Pranskevičius.
Dėl efektyvesnių vidinių ESO procesų elektros projekto parengimo trukmė sumažėjo 15 proc., rangos užduoties perdavimas rangovams sutrumpėjo beveik 4 kartus – iki 3 kalendorinių dienų. Teigiamos įtakos prijungimo procesui turėjo ir praėjusiais metais pasirašytos naujos sutartys su rangovais, kuriose nustatyti trumpesni darbų atlikimo terminai bei patvirtinta rangovų reitingavimo metodika. Vien dėl šio pokyčio elektros įvedimo trukmė sumažėjo 25 proc., dujų rangos darbai – apie 12 proc.
Siekdama paprastesnio ir patogesnio elektros ir dujų įvedimo, ESO mažino administracinę naštą klientams. Nuo praėjusių metų norintiems įsivesti elektrą nebereikia rūpintis Registrų centro pažyma, be to, sumažėjo ir reikalingų pasirašyti sutarčių kiekis: vietoj dviejų liko viena sutartis. Nuo praėjusių metų sudaryta galimybė internetu pateikti prašymą įvesti dujas: taip taupomas klientų laikas, nes vietoj kelionės į klientų aptarnavimo centrą greitai ir patogiai paraišką galima užpildyti internetu – savitarnos portale www.manogile.lt.