Šventinių dovanų gruodį ieškoję lietuviai vis dažniau rinkosi ne tradicinius, o technologinius siurprizus artimiesiems. Kaip rodo bendrovės „Bitė Lietuva“ statistika, paskutinį metų mėnesį lietuviai pirko net iki 5 kartų daugiau išmaniųjų priedų nei įprastai, o populiariausiais pirkiniais tapo išmanūs laikrodžiai, aktyvumo apyrankės bei echolotai.
„Gruodį daugumą gyventojų apimanti dovanų karštligė šiemet atsigręžė į išmaniuosius daiktus. Žmonės vis dažniau renkasi minėtus priedus savo artimiesiems ir draugams, nes vertina jų funkcionalumą, praktiškumą ir nori nustebinti artimuosius kiek netradicine dovana. Po kalėdinėmis eglutėmis lietuviai rado įvairių išmaniųjų siurprizų, nuo išmaniųjų apyrankių ar laikrodžių iki modernių žvejybos pagalbininkų“, – sako Arūnas Mickevičius, bendrovės „Bitė Lietuva“ rinkodaros vadovas.
Kaip sako A. Mickevičius, lyginant su įprastais mėnesiais, išmaniųjų priedų pardavimai gruodį išaugo iki 5 kartų, ir šioms dovanoms lietuviai negailėjo nuo 70 iki 230 eurų.
Pačiu populiariausiu šventiniu pirkiniu tapo išmanieji laikrodžiai ir aktyvumo apyrankės „Samsung Gear Fit 2“ ir „Fitbit Charge 2“. Šios kategorijos pirkiniams pirkėjai vidutiniškai skyrė apie 190 Eur.
Anot A. Mickevičiaus, ateinant naujiesiems metams nemažai lietuvių planuoja laikytis sveikesnio gyvenimo būdo, o išmaniosios dovanos padeda pasiekti norimų kūno formų ar svorio: „Išmaniosios apyrankės leidžia stebėti savo aktyvumą, širdies ritmą, žingsnių skaičių, išeikvotas kalorijas ir pažangą sportuojant. Tai puikus pagalbininkas norintiems gyventi sveikiau.“
Antrosiomis pagal populiarumą sumaniomis dovanomis tapo išmanieji echolotai. Jais nustebinti artimus žvejybos entuziastus lietuviai negailėjo net iki 230 Eur. Šios kategorijos vienvaldis lyderis – lietuvių startuolio produktas „Deeper Pro+“. Įmetus išmanųjį echolotą į vandenį, šis parodo telkinio gylį, temperatūrą, dugno reljefą ir net vietas, kur yra žuvų. Geriausios metų naujovės apdovanojimą technologijų parodoje „CES 2016“ iškovojęs tautiečių įrenginys, nurungęs plačiai žinomus pasaulyje prekės ženklus, padės užkietėjusiems žvejams namo grįžti su didesniu laimikiu. Toliau pagal populiarumą rikiavosi išmanūs žaislai – dažniausiai, dronai ar automobilių modeliai, bei virtualios realybės akiniai („Samsung Gear VR“). Šioms dovanoms pirkėjai vidutiniškai skyrė apie 70–80 Eur.
Šventiniu laikotarpiu pirkėjus taip pat domino išmaniosios kameros (pvz., „Vimtag CP1“) ir sveikatingumo įrenginiai (pvz., išmaniosios svarstyklės „iHealth HS6“). A. Mickevičiaus teigimu, Lietuvoje išmanūs sprendimai vis aktyviau keliasi į mūsų namų erdvę: „Štai, pavyzdžiui, per išmaniąją kamerą telefono ekrane galima stebėti, kas vyksta namie, kol juose nėra šeimininkų, o išmaniosios svarstyklės padės stebėti kūno svorį ir apimtis, bei pateiks naudingų patarimų, kaip savo tikslų pasiekti greičiau.“
Kasmet paklausa išmaniesiems daiktams vis auga. „Bitės“ salonuose namams, sportui ir muzikai skirtų išmaniųjų priedų asortimentas siekia 100 skirtingų modelių.