Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) informuoja, kad gruodžio 9 d. įvyko pirmasis verslo atstovų – ekspertų ir VMI darbuotojų susitikimas dėl i.SAF-T posistemio sukūrimo. Susitikimo metu buvo aptarta SAF-T rinkmenos techninės specifikacijos ir techninių reikalavimų bei duomenų struktūros ir jų turinio aprašai. Nuo 2017 m. vasario mėn. prasidedančių ir vėlesnių laikotarpių buhalterinės apskaitos dokumentų duomenis turi būti pasiruošę teikti juridiniai asmenys, kurių grynosios pardavimo pajamos už 2015 metus viršija 8 mln. eurų.
VMI akcentuoja, kad buhalterinės apskaitos dokumentų duomenis SAF-T rinkmenoje atliekamo kontrolės veiksmo metu, privalės pateikti 1,4 % visų juridinių asmenų. i.SAF-T vartotojai turi laiko pasiruošti bei gauti išsamią informaciją kaip pasirengti ir pritaikyti savo sistemas naujovėms. VMI specialistai atsižvelgs, jei mokesčių mokėtojai dar nebus tinkamai pasirengę pokyčiams ir suteiks reikalingas konsultacijas bei padės atsakyti į kylančius klausimus.
VMI primena, kad sukūrus ir įdiegus i.SAF-T posistemį, mokesčių mokėtojai galės teikti su ekonomine veikla susijusius apskaitos duomenis pasinaudodami programinėmis priemonėmis. Iš esmės tai yra standartinis buhalterinės apskaitos duomenų teikimo būdas, kuomet informacija yra eksportuojama iš įprastų, versle naudojamų apskaitos sistemų. i.SAF-T užtikrins standartizuotą ir automatizuotą mokesčių mokėtojų ataskaitinio laikotarpio buhalterinės apskaitos duomenų SAF-T rinkmenoje teikimą mokesčių administratoriui, atliekančiam kontrolės veiksmus, šių duomenų apdorojimą ir įvertinimą.
VMI ir toliau bendradarbiaus su asocijuotų verslo struktūrų atstovais – ekspertais, kurie geriau nei bet kas kitas išmano savo verslo procesus. Siekdama palengvinti mokesčių mokėtojų pasirengimą duomenų teikimui, VMI atsižvelgs į išsakytas pastabas ir problemas, su kuriomis susiduriama standartizuojant duomenų formatus ir struktūrą.
VMI primena, kad šiuo metu vykdo pirmąjį Išmaniosios mokesčių administravimo sistemos (i.MAS) realizavimo etapą ir įgyvendina du i.MAS posistemius: elektroninių PVM sąskaitų faktūrų (i.SAF) ir elektroninių važtaraščių (i.VAZ). Remiantis 2015 m. liepos 1 d. Vyriausybės nutarimu Nr. 699 prie minėtųjų posistemių prisijungs ir Standartizuotų apskaitos duomenų kaupimo ir tvarkymo posistemis i.SAF-T.
i.MAS projekto tikslas — mažinti administracinę naštą mokesčių mokėtojams, didinti mokesčių mokėtojų pajamų apskaitymą, mokesčių surinkimą ir mokesčių administratoriaus veiklos efektyvumą, diegiant išmaniąsias elektronines paslaugas ir perkeliant mokesčių mokėtojų ūkinių operacijų duomenų rinkimą, tvarkymą, valdymą ir teikimą į elektroninę erdvę.