Vis daugiau lietuvių apsipirkinėja elektroninėse parduotuvėse – tyrimų duomenimis, net penktadalis prekes užsisako internetu ir šis skaičius nuolat auga. Tai suvokdami internetiniai verslai kreipia itin didelį dėmesį į klientų atsiliepimus ir būtent jie tampa elektroninių parduotuvių pokyčių priežastimi.
„Išanalizavę vartotojų nusiskundimus bei padarę ne vieną tyrimą supratome, kad elektroninėje parduotuvėje keisti tikrai yra ką. Sužinojome, kad pirkėjus labiausiai erzina „nešvari“ aplinka su daugybe reklamų ir pasiūlymų, be to, svarbus ir žingsnių iki prekės įsigijimo skaičius – žmonės nori, kad pirkimas internetu būtų kuo greitesnis ir paprastesnis“, – pasakoja GV GROUP, valdančios parduotuves „Elektromarkt“ direktorius Tomas Čivilis.
Pasak T. Čivilio, galima teigti, kad šiandieninė „elektromarkt.lt“ yra pirkėjų kūrinys – visi atnaujinimai buvo daryti pagal klientų poreikius ir tai pasiteisino – įgyvendinus visus pokyčius elektroninės parduotuvės srautas išaugo keturis kartus.
„Tiesa, investicijos, siekiant dar labiau pritaikyti parduotuvę žmonių poreikiams, buvo nemažos – investuota apie 100 tūkst. eurų. Vartotojų norai kuriant ir tobulinant elektronines parduotuves turi būti pagrindine priemone, jei elektroniniai verslai nori augti“, – sako T. Čivilis.
Elektroninėse parduotuvėse be to, kiek jos yra patogios vartotojams, svarbūs ir kiti aspektai: garantija, pristatymo terminai, galimybė grąžinti prekes, kokybiškas klientų aptarnavimas, tad interneto platforma, kurioje yra parduotuvė, yra tik viena elektroninio verslo dalis.
„Analizuodami klientų poreikius išsiaiškinome, kad iš visų kitų elektroninės komercijos paslaugų žmonės išskiria garantiją kaip vieną svarbių pirkimo internetu momentų. Dalis elektroninių parduotuvių prekes tiekia iš Lenkijos ar Latvijos, todėl negali suteikti tinkamos garantijos ir susidūrę su gedimais pirkėjai stipriai nusivilia. Suprasdami, kad pirkėjams ši paslauga yra itin aktuali naujindami interneto parduotuvę dar kartą peržiūrėjome savo garantinio aptarnavimo sąlygas, ieškojome dar geresnių sprendimų ir džiaugiamės, kad šiandien galime pasiūlyti net 13 garantinio aptarnavimo vietų“, – teigia T. Čivilis.
Vis dėlto svarbios išlieka ir įprastos parduotuvės: žmonės sunkiai pasitiki interneto parduotuvėmis, jei reikia pirkti brangesnius daiktus. Lietuvių apsipirkimo internetu įpročiai gana stipriai skiriasi nuo kitų europiečių – pirmiausia informacijos apie daiktą ieškoma internete, vėliau jis apžiūrimas įprastoje parduotuvėje ir tuomet perkamas internetu.