Vis daugiau Lenkijos įmonių svarsto galimybę konteineriniu traukiniu „Saulė“ vežti krovinius į Kiniją per Lietuvą. Tai aptarta Varšuvoje vykusioje vienoje didžiausių Vidurio Europos regione transporto ir logistikos parodoje „TransPoland“, kurioje su Lenkijos infrastruktūros ir statybos ministerijos atstovais susitiko Lietuvos susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas.
„Per Lenkiją kasdien kursuoja traukiniai į Kiniją iš Varšuvos, Lodzės, Malaševičių. Norintys sutaupyti tranzito laiką traukinių operatoriai susidomėjo krovinių vežimais per Šeštokus, o vėliau ir per Kauną, nes procedūros Baltarusijos Bresto stotyje dažnai stringa, gaištamas brangus laikas“, – sakė susisiekimo viceministras S. Girdauskas.
Daugelis kaimyninės šalies vežėjų krovinius per Lietuvą gabena autotransportu, todėl juos sudomino galimybė iki Kauno intermodalinio terminalo vežti vien tik puspriekabes, kai tik bus įrengta atitinkama europinė geležinkelio jungtis.
Susitikime taip pat buvo pasikeista informacija apie dviejų valstybių įgyvendinamus infrastruktūros projektus. Pažymėta, kad dvišaliai santykiai transporto ir logistikos srityje grindžiami kaimynystės ir bendradarbiavimo principais, o Lenkija yra viena svarbiausių Lietuvos partnerių.
Tarptautinėje parodoje „TransPoland“ dalyvavo apie 140 kompanijų iš 20 šalių. Atskirame AB „Lietuvos geležinkeliai“ stende buvo pristatytos krovinių gabenimo galimybės Europoje tiek Šiaurės–Pietų, tiek Rytų–Vakarų kryptimis.
Konteinerinis traukinys „Saulė“, jungiantis Europą ir Kiniją, yra unikalus tuo, kad kroviniai iš Kinijos Europą pasiekia per 10 d. (jūra plaukia 40 d.). Šio traukinio projekto plėtrą tarpvalstybiniais susitarimais įtvirtino Lietuvos ir Kazachstano prezidentai.