Neretai svarstoma, kokią įtaką dirbtinis intelektas turės darbo rinkoje, tačiau taip pat verta susimąstyti ir apie tai, kad robotai gali būti itin naudingi verslą turintiems asmenims.
„Užrašyk susitikimą ketvirtą valandą su Gariu“, – „The Conversation“ publikacijoje rašo profesorės Kate Letheren ir Charmaine Glavas ir primena, jog nurodymus duoda ne kvalifikuotam, daug praktikos turinčiam asistentui, o dirbtinio intelekto sistemai, integruotai į išmanųjį telefoną. Straipsnyje autorės svarsto, ar tokia technologija gali padėti verslo plėtros aspektu?
Beje, verta paminėti, kad BBC sukurtame „darbų automatizacijos tikimybės“ generatoriuje asistento darbui prognozuojama 68 proc. automatizacijos tikimybė, t. y. 68 proc. tikimybė, jog robotas iš žmogaus atims darbo vietą.
Autorių manymu, visuomenėje tvyranti nuomonė, kad robotų technika yra naudinga tik didelėms gamybos linijoms pramonėje yra klaidinga. Smulkesnės bendrovės taip pat pamažu siekia integruoti robotus į savo veiklą (Europoje robotų integraciją remia „SMERobotics“ bei kitos kompanijos ir institucijos). Suprantama. Robotai yra naudojami sunkiam ir varginančiam darbui, nes mašinos negali jausti nuovargio bei emocinio išsekimo. Vis dėlto dirbtinis intelektas turi kur kas daugiau potencialo nei tik sėkmingas monotoniškas darbas pramonės sektoriuje.
Straipsnio autorių teigimu, dirbtinis intelektas ir robotai taip pat yra tinkami verslo sektoriuje, nes direktoriaus bei vadybininko dienos nėra ypatingai įdomios ir kupinos nuotaikingos veiklos. Nors neretai manoma, kad verslas tai nuolatinis kūrybinis procesas, apimantis naujas pažintis ir idėjų generavimą atnešantį turtus, realybė – kitokia. Sėkmingo verslo modelį sudaro daugybė smulkių, monotoniškų darbų, kuriuos atlikti yra būtina.
Robotai gali pasitarnauti atlikdami tokius kasdienius įmonės darbus kaip dokumentų patikra, pavyzdžiui, terminų tikrinimas arba padėti atlikti kitus, atrodytų „neakivaizdžius“, įmonės veiklos organizavimo darbus. Pasitelkus robotus, galinčius atlikti smulkias užduotis, kompanijų vadovai bei savarankiškai dirbantys verslininkai turėtų daugiau laisvės bei laiko kūrybiniams procesams.
Be to, tai padėtų ir geriau užmegzti verslo ryšius. Pavyzdžiui, jeigu robotas priimtų skambučius, verslininkai turėtų daugiau laiko susitikimams su potencialiais klientais. Tikėtina, kad robotai galėtų būti naudingi ir kitais aspektais, tokiais kaip sprendimo apie investavimą priėmimas. Žmones valdo baimės, kurios yra nepažįstamos dirbtiniam intelektui. Todėl priimdamas finansinį ar kitą sprendimą, robotas nesiremtų emocijomis, o analizuotų skaičius bei statistiką. Žinoma, tai galėtų būti ir sėkminga, ir nesėkminga strategija.
Sunku numatyti ar verslininkai ateityje pasikliaus robotų sumanumu ir patikės jiems dalį užduočių, tačiau nors robotai ir negali varžytis su žmonėmis kai kalbama apie emocijas bei komunikabilumą, jų gebėjimas analizuoti duomenis tikrai gali būti naudingas.