Nauja tendencija energetikos paslaugų sektoriuje: energetikos bendrovės vis aktyviau diegia išmaniąsias vartotojų aptarnavimą ir savitarną gerinančias sistemas ir užuot pačios jas eksploatuodamos, perkelia vartotojų duomenis į debesų kompiuterijos sprendimus – paslaugų teikėjų duomenų centrus. Tokį sprendimą savo veiklai Švedijoje ką tik pasirinko energetikos įmonė „Fortum“, pradedanti naudoti bendrovės „Tieto“ sukurtą klientų informacijos sistemą „Tieto Smart Utility“.
Šis „Tieto“ programinės įrangos paslaugos sprendimas (angl. Software as a Service) leis optimizuoti pagrindinę „Fortum“ grupės įmonių veiklą sąskaitų tvarkymo, klientų aptarnavimo bei pardavimo srityse. Naujoji sistema teiks paslaugas apie pusantro milijono klientų, kuriuos aptarnauja elektros mažmeninės prekybos įmonė „Fortum Markets“, elektros paskirstymo įmonė „Ellevio“ ir dujų bendrovės „Stockholm Gas“ bei „Gasnätet i Stockholm“.
„Tieto Smart Utility“ sistema energetikos įmonėms padeda didinti efektyvumą bei mažinti išlaidas automatizuojant ir standartizuojant veiklos procesus – šios sistemos dėka energijos aptarnavimas bus teikiamas vartotojams nepriklausomai nuo laiko, vietos ir įrangos ir tai bus daroma skaitmeniniais kanalais.
„Šiuo metu vyksta didžiuliai pokyčiai elektros energijos pramonėje. Įgyvendami savo misiją – būti švarios energetikos pirmtaku, „Fortum“ daug investuoja į klientų patirčių gerinimą ir naujų pasiūlymų klientams plėtrą. Greitis ir judrumas tampa raktu, leidžiančiu ir toliau pirmauti tarp konkurentų šioje sudėtingoje rinkoje. Įdiegę „Tieto Smart Utility“, galėsime geriau aptarnauti savo klientus ir greičiau pateikti rinkai naujus pasiūlymus“, – teigia „Fortum Business Services“ vadovas Peteris Strannegårdas.
Programos debesų infrastruktūroje yra sukonstruotos Šiaurės šalių energetikos mažmeninės prekybos, skirstymo ir multipaslaugų bendrovėms ir yra nuolat tobulinamos bei pritaikomos prie vis kintančių šios pramonės šakos poreikių. Jos atitinka griežtus duomenų apsaugos standartus ir esamus bei būsimus reguliavimo reikalavimus energetikos rinkose.
„Tieto Lietuva“ verslo plėtros vadovas Andrius Adamonis pastebi, kad Šiaurės šalių energetikos bendrovės atsigręžia į klientus – atnaujina senąsias bei diegia naujas vartotojų aptarnavimą ir savitarną gerinančias sistemas, kurių dėka didinamas paslaugų efektyvumas bei mažinamos sąnaudos.
Be to, A. Adamonis pastebi ir dar vieną naują tendenciją - diegiant naujas vartotojų aptarnavimo sistemas energetikos bendrovės vis rečiau pačios imasi jas eksploatuoti ir užuot tai dariusios, perka naudojimosi programine įranga paslaugą. Tai reiškia, kad vartotojų duomenys yra perkeliami į paslaugų teikėjo duomenų centrus.
Pasak „Tieto Lietuva“ verslo plėtros vadovo, strategija kurti „industrijos debesis“ pasiteisina. „Šiandien ir mes savo klientams galime pasiūlyti modernią programinę įrangą savo infrastruktūroje, kuri yra sertifikuota pagal reikiamos industrijos reguliavimo ir aukščiausius saugumo standartus. Taip bendrovė iš karto gauna aukščiausio lygio sprendimą, pati nešvaistydama laiko ir pastangų kurti dalykus, kuriuos jau yra sukūrę profesionalai, išmanantys tiek informacinių sistemų, tiek vartotojo aptarnavimo gerinimo, tiek energetikos paslaugų sritis“, – pažymi A. Adamonis.