Analitikos įmonė „Counterpoint“ paskelbė 2016 metų III ketvirčio išmaniųjų telefonų rinkos būklės ataskaitą. „Apple“ rinkos dalis yra dvigubai didesnė, nei „Samsung“, o kartu jie išleido daugiau nei pusę viso pasaulio prietaisų.
Išmaniųjų telefonų rinkoje apimtis III ketvirtį padidėjo 5 %, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, ir pasiekė 380 milijonų vienetų ribą. Pernai augimas buvo intensyvesnis ir siekė dviženklius rodiklius. Analitikas Tarun Pathak sakė, kad rinka auga tik besivystančių Azijos ir Afrikos šalių sąskaita, o kitose pasaulio šalyse pirkėjai pradėjo rečiau keisti išmaniuosius telefonus. Daugiau nei pusė prietaisų dabar pristato Kinijos, Indijos ir Jungtinių Valstijų gamintojai.
Vienas iš keturių parduotų išmaniųjų telefonų yra kiniškas. Išmanieji telefonai sudaro daugiau kaip 80 % parduotų mobiliųjų telefonų. Modelių su LTE palaikymu buvo nupirkta 28 % daugiau, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Apskritai, pramonė gavo mažiau nei 7 % pajamų dėl to, kad vartotojai pasirinko pigesnius modelius, taip pat dėl augančių Azijos ir Afrikos rinkų, kur brangūs išmanieji telefonai nėra populiarūs.
Dėl „Galaxy Note 7“ atšaukimo „Samsung“ nusirito iki 2011 metų pardavimų lygio. Pagal pardavimų apimtį korėjiečių kompanija buvo lyderė su apie 20 % rinkos dalimi, tačiau per ketvirtį jos pardavimai sumažėjo apie 10 %.
Bendrovė pardavė 76 milijonus vienetus prietaisų ir gavo 18 % nuo visų rinkos pajamų. Netekti dar daugiau (gamintojas prarado mažiausiai 3,6 milijardus dolerių) padėjo flagmanai „Galaxy S7“ ir „Galaxy S7 Edge“, taip pat nebrangūs J serijos modeliai.
„Apple“ taip pat neturi kuo pasigirti: bendrovė savo ketvirčio ataskaitoje pranešė apie pardavimų kritimą 5 %, palyginus su 2015 m III ketvirčiu. Taip įvyko dėl mažų „iPhone 6S“ pardavimų ir dėl to, kad daugelis prekės ženklo gerbėjų savo „iPhone 6“ ir senesnius modelius į naujesnius sėkmingai pakeitė anksčiau. Tačiau bendrovė gavo daugiau nei trečdalį rinkos pajamų – 35,6 %.
Daugiau nei 20 % pasaulinės išmaniųjų telefonų rinkos pasiūlos sudaro Kinijos prekinių ženklų „Huawei“, „OPPO“ ir „Vivo“ gaminiai, o bendra gamintojų iš Kinijos dalis – apie 25 %. Apskritai, dešimt populiariausių prekinių ženklų į rinkai pateikė daugiau kaip 70 % prietaisų. Savo užimamą rinkos dalį didina kinų „Vivo“, „OPPO“ ir „Huawei“, o kiti stambiausi gamintojai išgyvena nuosmukį.