Vienas populiariausių Lietuvoje namų apyvokos prekių parduotuvių tinklas „Jysk“ kreipėsi į pirkėjus, kurie apsipirko tinklo internetinėje parduotuvėje. Bendrovė pripažįsta patyrusi kibernetinę ataką ir prašo klientų blokuoti kreditines korteles tik dėl prevencijos, siekiant išvengti galimų nuostolių. Ji kol kas neturi informacijos, kad dėl nutekėjusių duomenų pirkėjai būtų praradę pinigų.
Į DELFI kreipėsi sunerimusi skaitytoja Sandra (vardas ir pavardė redakcijai žinomi). Ji pasakojo sulaukusi „Jysk“ darbuotojo skambučio telefonu ir prašymo užsiblokuoti banko sąskaitą.
© DELFI (A. Didžgalvio nuotr.)
„Prieš kokias tris savaites pirkau jų internetinėje svetainėje – visas buvo tvarkingai, jokių problemų, nieko. O šiandien sulaukiau skambučio: nurodė, kad pirkau, įvardijo kokias prekes, pasakė, kad nutekėjo informacija ir mano kortelė gali būti rizikos zonoje, pasiūlė ją užblokuoti ir pažadėjo kompensuoti naujos kortelės gamybą.
Paklausė, koks bankas ir kokio tipo kortelė. Nė kortelės numerio, nė dar ko daugiau neklausė, nes sakė turi visus duomenis“, – pasakojo sunerimusi pirkėja. Ji guodėsi, kad tokiai naujienai tai nėra labai gera diena, ypač dėl to, kad dėl to, kad mieste, kuriame gyvena, nėra kortelę išdavusio banko atstovo.
„Bent jau vakar neaiškių pinigų nuskaitymų iš kortelės nebuvo. Dabar žadu ją blokuoti, bet prieš tai norėčiau pinigų pasiimti. Jei užblokuosiu, tai liksiu ir be pinigų visą savaitgalį. Taigi, žadu pasiimti pinigus ir tada ją blokuoti.
Manau, tai gali pasitaikyti visiems. Bus ir jiems ir kitiems labai didelė pamoka, turės kažką daryti su savo elektronine parduotuve. Tikiuosi, niekas pinigų nenuskaičiuos, bet jei taip nutiks, esu tikra, kad bendrovė nuostolius kompensuos“, – vylėsi moteris.
„Jysk“ rinkodaros direktorė Baltijos šalims ir Baltarusijai Anželika Zorina DELFI patvirtino informaciją apie incidentą.
„Mums pavyko sustabdyti kibernetinę ataką visose Baltijos šalyse. Programišiai pasinaudojo visame pasaulyje populiarios elektroninės prekybos platformos „Magento“, kurią naudoja ir „Jysk“, spraga. Dėl to šios atakos nukentėjo ir tūkstančiai kitų el. parduotuvių visame pasaulyje“, – komentavo ji.
Direktorės teigimu, trijose Baltijos šalyse dėl atakos galėjo nukentėti 480 pirkėjų, iš jų – 43 Lietuvoje.
Esą nėra informacijos, ar kas nors realiai nukentėjo, tačiau saugumo dėlei su visais šiais pirkėjais bus susisiekta asmeniškai, jiems bus paaiškinta situacija, taip pat paprašyta pakeisti kreditines mokėjimo korteles.
A. Zorina taip pat informavo, kad programišiai galėjo sužinoti tik kreditinių kortelių duomenis, kuriomis buvo atsiskaitoma internete.
Tačiau, jos teigimu, nuo atakos niekaip negalėjo nukentėti tie klientai, kurie už prekes atsiskaitė per elektroninę bankininkystę, vykdant taip vadinamą „BankLink“ mokėjimą.