Lietuva, turėdama didžiulį potencialą bei išvystytą informacinių technologijų infrastruktūrą, gali pritraukti finansinių technologijų (Fintech) startuolius bei šalyje plėsti „Fintech“ sektorių. „Fintech“ ekosistemų plėtra pasaulyje tik įsivažiuoja, tad sudarydama palankias veiklos sąlygas šiam sektoriui Lietuva galėtų tapti Rytų bei Vidurio Europos „Fintech“ centru, pritraukiančiu sėkmingus naujus rinkos žaidėjus, o kartu su jais – didžiules investicijas. Tokią „Fintech“ plėtros Lietuvoje viziją bei konkrečius pasiūlymus asociacija INFOBALT pateikė Lietuvos bankui.
„Fintech“ sektorius – tai puiki galimybė Lietuvai tapti regiono lydere bei pasiūlyti palankią, pritaikytą bei draugišką verslo aplinką „Fintech“ startuoliams. Sukurta „smėlio dėžė“ jauniems, dažnai dar nepatyrusiems finansinių technologijų kūrėjams leis turėti tvirtą atramą bei čia panaudoti gautas investicijas. Siūloma sukurti lanksčią erdvę „Fintech“ plėtrai, kur startuoliai galėtų ne tik išbandyti savo sprendimus lokalioje rinkoje, tačiau ir vystyti savo veiklą, gautas investicijas panaudodami Lietuvos rinkoje. Asociacijos INFOBALT siūlymai suformuluoti remiantis asociacijos narių ir narių partnerių pastebėjimų ir idėjų pagrindu“, – sako asociacijos INFOBALT prezidentas Tomas Vitkus.
Esminius žingsnius siūloma žengti išsikeliant eksporto tikslus, įdiegiant vieno langelio paslaugų sistemą bei įteisinant nuotolinį klientų atpažinimą.
„Pirmiausia reikia pradėti nuo administracinių klausimų sprendimo bei išsikelti aiškius „Fintech“ eksporto apimties ir augimo tikslus. Mes siūlome supaprastinti kai kurias procedūras, įdiegiant vieno langelio metodą su aiškiomis paslaugų teikimo sąlygomis, kad konsultacijos vyktų greičiau bei efektyviau. Taip būtų galima sutrumpinti licencijavimo terminą iki 10 dienų, pakeisti agentų tvirtinimo procedūrą ir jos terminą, nes dabar galiojantis trijų mėnesių agento tvirtinimo laikotarpis gali tapti didele kliūtimi plėtojant „Fintech“ Lietuvoje. Reikia iniciatyvų, kurios leistų bankui ir startuoliams efektyviau bendrauti bei spręsti tarpusavio klausimus, tai labai svarbu siekiant į Lietuvą pritraukti kuo daugiau „Fintech“ bendruomenės narių“, – sako Paulius Vertelka, asociacijos INFOBALT vykdomasis direktorius.
Pasak P. Vertelkos, „Fintech“ sektorius yra labai pažangus ir intensyviai besivystantis, todėl greitis ir patogūs bendradarbiavimo su valstybinėmis institucijomis įrankiai yra svarbi sąlyga šio sektoriaus įsikūrimui Lietuvoje. Tad reikėtų ne tik pritaikyti mokestinę bei finansinę aplinką, bet ir supaprastinti procedūras, kad liktų kuo mažiau biurokratinių ar šiam laikmečiui nebetinkamų sprendimų.
„Vienas reikalingiausių sprendimų šiuo metu – aiškiai reglamentuoti nuotolinį klientų atpažinimą ir užtikrinti, kad nuotolinis klientų autorizavimas veiktų tarpvalstybiniu lygiu. Lietuva bankas ir Finansų ministerija jau nemažai nuveikė tobulindama „Fintech“ aplinką, tačiau asociacijos pasiūlymai paskatins dar didesnį progresą, svarbu laiku padaryti tinkamus sprendimus“, – teigia asociacijos INFOBALT vykdomasis direktorius P. Vertelka.