Meksikoje, Pueblos valstijos San Chosė Čiapos mieste, pradėjo veikti nauja „Audi“ gamykla. Joje jau dirba daugiau nei trys tūkstančiai darbuotojų, kurie per metus pagamins maždaug po 150 tūkstančių naujausios kartos prestižinės klasės SUV „Audi Q5“ automobilių. Meksikoje atidaryta „Audi“ gamykla – pirmoji Šiaurės Amerikos žemyne ir pirmoji automobilių gamykla, suprojektuota virtualioje realybėje.
Įgyvendindami savo tvarios plėtros strategiją, „Audi“ gamintojai aktyviai plečia tarptautinę gamybos bazę. Naujausias to pavyzdys – savaitgalį iškilmingai atidaryta „Audi“ gamykla Meksikoje – vienas iš stambiausių pastarojo meto bendrovės projektų ir pirmoji „Audi“ gamykla Šiaurės Amerikos žemyne.
„Audi“ atėjimą į Meksiką lėmė keletas pagrindinių veiksnių. Visų pirma, Meksika turi pasirašiusi per 50 laisvosios prekybos sutarčių su daugeliu pasaulio šalių, tarp kurių yra ir stambiausios prioritetinės „Audi“ rinkos. Geografinė Meksikos padėtis lemia, kad ji yra Amerikos žemyno viduryje. Todėl lengvai pasiekiamos JAV ir Kanados rinkos, taip pat žemi logistikos kaštai prekiaujant pačioje pastaruoju metu stipriai augančioje Meksikos rinkoje. Be to, iš čia nesunku pasiekti ir Pietų Amerikoje esančias gamybos bazes (t. y., Brazilijoje veikiančias „Audi“ gamyklas).
Renkantis vietą gamyklų plėtrai ne mažau svarbu buvo ir tai, kad Meksikoje gerai išvystyta automobilių komplektuojančių dalių gamyba. Čia savo gamyklas arba stambius logistikos sandėlius turi visi pagrindiniai komplektuojančių dalių tiekėjai. Į naująją gamyklą savo produkciją tieks net 7 pasaulinio mąsto komplektuojančių dalių rinkos atstovai, o iš viso į gamyklą dalis tieks daugiau nei 100 gamintojų, daugelis kurių – vietinės pramonės įmonės.
„Audi AG“ gamybos direktorius ir „Audi“ Meksikos padalinio vadovas prof. dr. H. Waltlas naująjį fabriką drąsiai vadina pirmąja pasaulyje išmaniąja gamykla. Prieš pradedant statybos darbus buvo sukurtas ir virtualioje realybėje išbandytas veikiantis kompiuterinis gamyklos modelis. Architektai, konstruktoriai, techniniai darbuotojai – visi prie naujojo projekto dirbo virtualiai, tai yra kompiuterinės simuliacijos programose. Tad dabar pradedanti veikti „Audi“ gamykla – realybėje įgyvendinta patobulinta virtualaus fabriko „kopija“.
Visa įranga ir gamybos procesas taip pat pirmiausia sumodeliuoti kompiuteriu ir įgyvendinti realybėje virtualaus modelio tobulinimo būdu. Pasak „Audi“ gamybos direktoriaus, optimizuotas gamybos procesas 30 proc. spartesnis nei įprasta ir šiuo metu tai automobilių gamybos rinkos rekordas.
„Audi AG“ personalo skyriaus vadovas T. Sigi pabrėžia naujosios gamyklos žmogiškųjų išteklių ir socialinės atsakomybės svarbą. Planuojama, kad iki metų pabaigos visame Meksikos „Audi“ padalinyje (neapsiribojant vien tik šia gamykla) dirbs per 4200 darbuotojų.
Be to, prieš trejus metus, dar prieš padedant naujosios gamyklos pamatinį akmenį, San Chosė Čiapos mieste duris atvėrė modernus „Audi“ mokymo centras, ruošiantis darbuotojus darbui tiek būsimojoje gamykloje, tiek visame Meksikos „Audi“ padalinyje. Šiuo metu mokymo centre jau pravesta daugiau nei 5300 mokymo kursų – teorinių paskaitų ciklų, gamybinių praktikų ir pan.
Naujoji „Audi“ gamykla Meksikoje užima beveik 400 hektarų plotą. Tai pilnojo ciklo gamybos bazė, kurioje yra štampavimo ir kėbulų gamybos cechai, moderni dažykla ir automatizuotos surinkimo linijos. Pažangiausia gamybos įranga ne tik stebinančiai naši, bet ir pasižymi puikiais ekologiniais rodikliais. Pritaikius gausias energinio efektyvumo priemones gamybos procesui reikia žymiai mažiau vandens, dujų ir elektros, mažesnė ir aplinkos tarša.